دستگیری خیر البرزی که کلاهبردار از آب درآمد

به گزارش رکنا ، فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر این که فردی در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی با عناوین مختلف می کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز ادامه داد: با با تحقیقات ویژه پلیسی، نامبرده شناسایی و مشخص شد که با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی با نام های مختلف و سواستفاده از نام برخی از شخصیت های مذهبی اقدام به اغوا کردن کاربران می کند.

فیض جعفری با بیان اینکه نامبرده در یک عملیات پلیسی دستگیر شد، توضیح داد: متهم با جذب فالوور و قرار دادن مطالب تبلیغاتی در صفحات خود، بیش از 106 هزار نفر در فضای مجازی و کانال های تلگرامی دنبال کننده دارد که با ارائه این گونه تبلیغات، صفحات وی بسیار پربازدید کننده است.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی، در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر راه اندازی صفحات و کانال های مجازی به همراه اعضای خانواده اش و فروش محصولات طب سنتی، طب گیاهی، حرز و دعا، محصولات گیاهی و لوازم آرایشی و بهداشتی و جمع آوری کمک های مردمی در قالب خیریه، در فضای مجازی اعتراف کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه میزان کلاهبرداری های صورت گرفته از هموطنان تاکنون 20 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد.

وی اذعان کرد: افراد سودجو با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک های مردمی در پوشش مؤسسات خیریه، حساب کاربران را هک کرده و یا با دادن شماره حساب، اقدام به کلاهبرداری در سطح وسیع می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز از کاربران در فضای مجازی خواست برای انجام اموری مانند کمک های انسان دوستانه، خرید کالا و غیره به صفحات معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این نوع کلاهبرداری نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟