شناسایی سوداگرمرگ در مشهد / توقیف محموله سیاه در کمربند سبز

به گزارش رکنا، رصد میدانی مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی منجر به کسب اطلاعاتی شد که حاکی از جابه جایی یک محموله مواد افیونی در نزدیکی مشهد بود. مجریان قانون با به دست آوردن این اطلاعات طی هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند و مسیر حرکت این سوداگر مرگ را تحت بررسی و کنترل نامحسوس قرار دادند.

در تحقیقات تکمیلی این پرونده آمده بود که متهم تحت تعقیب سوار بر یک دستگاه خودروی پژو پارس است و در مسیر کمربند سبز در حال حرکت به سمت مشهد می‌باشد. از همین رو تیم بررسی کننده طی پویش سطح جاده در کمترین زمان خودروی این سوداگر مرگ را شناسایی کردند و تحت تعقیب قرار دادند.

مأموران اداره عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ابتدا از راننده پژو پارس خواستند تا خودروی خود را متوقف کند و در کنار جاده بایستد، اما این مرد جوان به محض اطلاع از حضور پلیس با بی توجهی به اخطار قانون بر سرعت خودرواش افزود و فرار کرد.

شلیک‌های هوایی برای توقف پژو

ضابطان قضایی که دیگر برایشان محرز شده بود خودروی شناسایی شده همان سواری حامل مواد است به تعقیب آن ادامه دادند تا اینکه به تصمیم سرتیم گروه پلیس، این عملیات وارد مرحله دیگری شد و پای سلاح به میان آمد. مجریان قانون که دیدند راننده قصد ایستادن ندارد و با سرعتی مرگ بار به راه خود ادامه می‌دهد به ناچار و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به اسلحه خود برده و ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند تا شاید شنیده شدن صدای تیر مانع از فرار متهم شود.

راننده، اما همچنان به راهش ادامه می‌داد و با انجام حرکات خطرناک در سطح جاده قصد ایجاد حادثه برای خودرو‌های پلیس داشت که یکی از افسران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به سمت چرخ‌های پژو نشانه روی و سپس شروع به تیر اندازی کرد. گلوله‌های سلاح این مجری قانون یکی پس از دیگری به جان چرخ‌های خودروی متهم نشست و پس از زمانی کوتاه مانع از حرکت پژو پارس شد.

متهم هم که دیگر متوجه عزم جدی مأموران پلیس شده بود و عرصه را بر خود تنگ می‌دید از خودرواش پیاده شد و به ناچار دست هایش را بر روی سر گذاشت و خود را تسلیم ضابطان قضایی کرد. ماجرای این تعقیب و گریز مسلحانه پلیس با قاچاقچی مواد مخدر تمام شد و تیم پلیس در بخش دیگری از مأموریت خود در بازرسی از خودروی این فرد چند بسته موادمخدر را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌هایی از آن جاسازی شد بود، کشف و ضبط کردند.

کشف ۱۳۵ کیلو تریاک در جاده

به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی تیم اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این عملیات موفق به کشف ۱۳۵ کیلو گرم ماده مخدر از نوع تریاک شدند.

سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: خودروی متهم که از ناحیه چرخ‌ها دچار خسارت شده بود با دستور مقام قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد. متهم نیز که مردی جوان است در این عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌های پلیسی صراحتا به جرمش اعتراف کرد. این سوداگر مرگ در اعترافاتش بیان کرد که محموله تریاک را از یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی از فردی ناشناس تحویل گرفته و قرار بوده آن را در مشهد به فردی دیگر تحویل دهد.

این مقام ارشد نظامی استان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه به صورت تحت الحفظ به دادسرای انقلاب مشهد منتقل و با دستور مقام قضایی راهی زندان شد. تحقیقات همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برای شناسایی دیگر عوامل دست اندرکار در این پرونده و دستگیری این افراد ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر طی چند روز گذشته بیان کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است که در همین راستا ۳۶ باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد افیونی منهدم و ۲۶ سرشبکه این باند‌ها دستگیر شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟