ماشین پلیس به جای سوار کردن متهم کار عجیبی کرد + عکس

به گزارش رکنا، بار دیگر با شهادت سردار سلیمانی فرزندان شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم یتیم شدند؛ این حرف تنها یک شعار نیست وقتی که مادر محمدمهدی تک فرزند شهید مسلم خیزاب می‌گوید: محمدمهدی بعد از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی بسیار ناراحت بود و گریه کرد چون به من قول داده بود که در نبود پدر، سردار جای او را پر کند.

پلیس اصفهان امسال ابتکار خوبی زد و تصمیم گرفت برخی از فرزندان شهدا را در آغاز سال تحصیلی با ماشین پلیس به مدرسه ببرد اما به گفته معاون فرمانده انتظامی استان اصفهان محسن عقیلی این طرح صرفا مربوط به ابتدای سال تحصیلی نبوده و هر فصل قرار است در سراسر همه شهرستان‌های استان اجرا شود.

در غیاب سردار فرمانده انتظامی استان، محسن عقیلی معاون هماهنگ کننده استان این وظیفه را به دوش کشید و صبح پیش از زمانی که خورشید در آسمان جلوه کند، خود را به منزل شهید مسلم خیزاب رساند تا محمدمهدی فرزند این شهید مدافع حرم را با ماشین مخصوص فرماندهی به مدرسه ببرد.

در مسیر سیدپارسا حسینی فرزند شهید مدافع حرم سیدسجاد حسینی هم سوار بر خودروی ویژه فرماندهی استان شد تا این کودکان آرزوی پلیس شدن را پیش از رسیدن به بزرگسالی تجربه کنند.

ورود به مدرسه به همراه جمعی از پلیس‌ها، تعجب و حسرت سایر دانش‌آموزان را به دنبال داشت؛ همان‌هایی که همه‌شان سربند «من قاسم سلیمانی هستم» بسته بودند ولی خب به هرحال این فرزندان متفاوت هستند از بقیه، تفاوت‌شان هم این است که برای یک بار هم که شده با ماشین پلیس و دست در دست پلیس به مدرسه می‌روند با همان‌هایی که لباس برقراری امنیت برتن کرده‌اند و خود را مدیون کسانی می‌دانند که امنیت خودشان را هم مدیون آن‌ها هستند.

حضور کنار یک پلیس آن‌هم فرمانده عالی‌رتبه در مدرسه مقابل دیدگان همه دوستان خود حس غروری در فرزندان شهدا ایجاد کرده بود و لبخند رضایت مادرانشان را هم از دور می‌توان دید که از حس خوب فرزندانشان، حال‌شان خوب است.

همه بچه‌ها که به صف می‌شوند، محمدمهدی و سیدپارسا در میان استقبال پلیس‌ها به صحنه می‌آیند و در کنار فرماندهان پلیس از اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط رزم‌نوازان نیروی انتظامی لذت می‌برند.

محمدمهدی لباس نیروی انتظامی پوشیده است و سیدپارسا لباس مقدس رزمی سپاه و در کنار فرمانده پلیس لحظه‌ای نمی‌توان آن‌ها را در قامت یک دانش‌آموز دید؛ هرچه باشد این لباس رزم تن آن‌ها صرفا برای قشنگی نیست و این لباس انتقام‌خواهی از خون پدرانشان است و همین است که نمی‌توان بین ضامنان امنیت فعلی و آینده تمییزی قائل شد.

محسن عقیلی خیلی هم جوان نیست ولی از این که صبح اول هفته‌اش را با این بچه‌ها و فرزندان شهدا آغاز کرده بسیار خوشحال است و آن را بی‌بدیل می‌ماند؛ در ادامه از لزوم داشتن الگوی برای دانش‌آموزان صحبت می‌کند و شهدا را بعد از پیامبر گرامی اسلام بهترین الگو معرفی می‌کند.

او سردار سلیمانی را نمونه واقعی یک سرباز اسلام معرفی می‌کند و اینکه بعد از شهادت او قیامتی در دنیا به پا می‌شود را تاکیدی بر صحبت‌هایش قرار می‌دهد تا آینده‌سازان راحت‌تر بتوانند از این شهید الگو بگیرند؛ او همچنین از بستن سربند «من قاسم سلیمانی هستم» خوشحال شد و به بچه‌ها قول داد که شهادت این سردار عزیز عاملی می‌شود تا بساط دشمن برچیده شود.

او از برکات این شهادت هم گفت اینکه هم داخل ایران و هم ملت‌های آزاده دنیا را با خود متحد کرد و گفت: اگر امروز در حال پیشرفت و اوج آمادگی هستیم و اگر می‌توانیم دست در پنجه آمریکا بیندازیم و با آن مبارزه کنیم، به برکت خون همین شهداست.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان پیش و پس از انقلاب را برای دانش‌آموزان مقایسه کرد که آن‌روزها اجازه باز کردن یک پیچ از هواپیما نداشتیم و امروز موشک بر سر همان آمریکا می‌زنیم؛ او همچنین با گفتن اینکه هیچ کشوری در دنیا جرات تهدید آمریکا را ندارد ولی ایران این کار را می‌کند نه تنها به حرف بلکه به عمل هم به پایگاه آن حمله می‌کند، حس غرور را در متبلور می‌کند.

او در پایان از دانش‌آموزان می‌خواهد که خوب درس بخوانند و افراد تاثیرگذاری در آینده برای انقلاب باشند و این را یکی از راه‌های مقابله با دشمن معرفی می‌کند.

محمدمهدی و سیدپارسا به کلاس‌هایشان می‌روند ولی خاطره این روز را قطعا فراموش نمی‌کنند و تا مدت‌ها می‌توانند برای دوستان‌شان با افتخار که روزی به همراه پلیس و ماشین پلیس به مدرسه رفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟