مرگ دردناک کارگر جوان راه آهن لرستان بین دیزل و واگن قطار + عکس

به گزارش رکنا ، یکی از کارگران مانورچی یا همان متصل‌کننده واگن‌های قطار به نام "محمد احمدی" پنجشنبه شب (۱۹ دی ماه) حین اتصال دیزل قطار به واگن در ایستگاه درود لرستان روبروی خط دو انبار توشه (آذوقه) دچار حادثه شغلی شد و جان خود را از دست داد.

کارگر لرستان

همکاران این مامور راه‌آهن اظهار داشتند: آقای احمدی ۳۰ سال سن داشت و ساکن خرم‌آباد بود. وی متاهل و دارای دو فرزند خردسال است.

به گفته این کارگران؛ محمد احمدی از نیروهای تجمیع راه‌آهن لرستان است که با دارا بودن حدود ۴ سال سابقه کار به همراه ۱۴ تا ۱۵ نفر از همکاران خود زیرنظر شرکت پیمانکاری «سایمان صنعت کیا» در راه‌آهن درود مشغول کار بوده است.

همکاران این مامور راه‌آهن در تشریح جزئیات این حادثه گفتند: مانور در راه‌آهن به هر گونه جابجایی وسایل نقلیه راه‌آهن در حدود (داخل) ایستگاه‌ها گفته می‌شود. آقای احمدی حین جابجایی واگن‌ها با لکوموتیو (دیزل) بین آنها گیر کرده و دچار حادثه شد. اتصال وسایل نقلیه در راه‌آهن به وسیله انواع قلاب‌ها اعم از زنجیری یا اتوماتیک انجام می‌شود که ظاهرا آقای احمدی در لحظه قبل از حادثه به دنبال رفع مشکل و اینکه این دو قلاب را به هم گیر بدهد، بوده است.

آنها گفتند: مانورچی پرخطرترین شغل در حوزه راه‌آهن است. ضربه‌ای که دیزل ۱۲۰ تنی به واگن وارد می‌کند بسیار مرگ‌آور است. در طی سالهای گذشته هم موارد فوت و قطع عضو مانورچی داشته‌ایم.

او گفت: این قشر در سرما و گرما جایگاهی جز پله واگن یا لکوموتیو ندارند تا با دادن علامت‌های خاص به یکدیگر یا به لکوموتیوران مانور را انجام دهند و نیز از بروز هرگونه سانحه جانی یا مالی جلوگیری کنند. هر قطاری عملیات مانور دارد که باید انجام شود مانند انفصال واگن‌های تعمیری یا واگذاری واگن‌ها به تخلیه یا بارگیری و شستشوی واگن‌های مسافری در محل ماشین شست‌وشو.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟