تاخت وتاز مرگ در حوادث آخر هفته

به گزارش رکنا، آتش سوزی، تصادف و زلزله ازجمله حوادث مشهد و چند شهر دیگر خراسان رضوی بودند که پنجشنبه و جمعه هفته گذشته را مرگ بار و خونین کردند. ۲ روزی که در آن‌ها ۷ نفر از هم استانی هایمان را راهی خانه آخرت کرد و ۱۳ نفر دیگر را هم با تنی زخمی و دست و پایی شکسته میهمان بیمارستان.

حمله غول آتش به کارخانه بازیافت

اولین حادثه در دقایق بامدادی پنجشنبه رخ داد که در آن کارخانه بازیافت و فراوری ضایعات کارتن در شهرک صنعتی کلات طعمه حریقی مهیب شد و پای ده‌ها آتش نشان مشهدی را از ۵ ایستگاه به کیلومتر ۱۵ شهر مشهد کشاند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد، اپراتور سامانه فوریت‌های حوادث۱۲۵ به محض اطلاع از این حادثه بلافاصله چند ایستگاه این سازمان را سرخط حریق کرده و نیرو‌های مرتبط به محل حادثه اعزام شدند.

آتشپاد دوم امیر عزیزی بیان کرد: آتش نشانان به محض مستقر شدن در محل ابتدا به بررسی میدانی حادثه پرداختند که مشخص شد کانون آتش سوزی در یک سوله به وسعت ۱۰۰۰ مترمربع است و به دلیل وجود کارتن و کاغذ‌های ضایعاتی آتش نیز به سرعت در حال پیش روی و گسترش است. این مقام مسئول ادامه داد: مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و با استفاده از تجهیزات اطفایی خود به جنگ با آتش پرداختند و در یک عملیات چندساعته که تا صبح طول کشید سرانجام میدان زیر آتش را که گستردگی بالایی داشت، فرونشاندند و کاملا مهار کردند. مأموران با فرونشاندن این آتش مهیب، به انجام عملیات کاوش و لکه گیری پرداختند و پس از اطمینان از ایمن شدن محل، به کار خود پایان دادند.

عزیزی با بیان اینکه حادثه بامدادی پنجشنبه خسارت جانی نداشت، گفت: با تخلیه دود کارشناسان آتش نشانی وارد عمل شدند و به بررسی محل برای تعیین علت حریق پرداختند که تحقیقات این حادثه ادامه دارد.

تصادف ۳ خودرو با ۶ کشته

عصر پنجشنبه حادثه دیگری هم اتفاق افتاد و ۳ دستگاه خودرو سواری در کیلومتر ۱۰ شهرستان رشتخوار با یکدیگر برخورد کردند. ۱۳ سرنشین داخل خودرو‌های حادثه دیده مصدوم شده بودند که حال برخی از آن‌ها وخیم و بعضی بدنی خونین داشتند.

به محض اعلام این تصادف، بلافاصله مأموران امدادی هلال احمر همراه با عوامل انتظامی و پلیس راه خود را به صحنه حادثه رساندند. در همان دقایق اولیه مشخص شد ۶ نفر از مصدومان که همگی اعضای یک خانواده بودند، علائم حیاتی ندارند و جان باخته اند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رشتخوار، این حادثه در حوالی روستای زرقری رخ داده و در آن یک خودرو سواری پژو پارس با یک خودرو سواری روآ و پراید به شدت برخورد کرده بود.

سیدعلی حسین‎زاده بیان کرد: در پی وقوع این تصادف جاده ای، ۷ نفر نیز مصدوم شده بودند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان شهرستان خواف انتقال یافتند.

بر اساس آنچه پلیس‎راه در محل حادثه اعلام کرد، مقصر حادثه پژو پارس بوده است، اما تحقیقات کارشناسان پلیس راه تا روشن شدن قطعی این حادثه ادامه دارد. سطح معبر نیز پس از رهاسازی مصدومان محبوس در خودرو، بازگشایی شد و محور به حالت اولیه خود بازگشت.

تصادف مرگ بار با تریلی

سومین حادثه نیز در دقایق بامدادی جمعه اتفاق افتاد. حادثه‌ای که در آن یک دستگاه خودرو وانت مزدا و یک تریلی نقش داشتند. با اعلام این سانحه بلافاصله تیم‌های امدادی، انتظامی و پلیس راه وارد عمل شدند و خود را به کیلومتر ۵۰ جاده سبزوار به بردسکن رساندند.

در بررسی‌های اولیه مشاهده شد که خودرو وانت مزدا در اثر صدمات واردشده دچار خسارت زیادی شده و ۵ نفر نیز در این رابطه به شدت آسیب دیده اند. مصدومان بلافاصله توسط عوامل امدادی روانه بیمارستان امدادی شهیدبهشتی شهرستان سبزوار شدند، ولی یک نفر از آن‌ها باوجود دریافت اقدامات پزشکی، در اثر شدت جراحات جانش را از دست داد. موضوعی که مسلم فائق نیا، مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، آن را تأیید کرد و ضمن ابراز تأسف از این سانحه رانندگی، بیان کرد که ۴ مصدوم دیگر تحت درمان پزشکی قرار دارند.

سنگان بازهم لرزید

هنوز چند روزی از زلزله سنگان نگذشته است که صبح جمعه این شهرستان برای چندمین مرتبه لرزید. طبق بررسی‌ها و بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۱/۴ ریشتر قدرت داشته و بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی را لرزانده و بیشترین لرزه‌ها در سنگان احساس شده است. این زمین لرزه در ۴۵کیلومتری سنگان، ۵۰کیلومتری نشتیفان و ۵۲کیلومتری حاجی آباد و در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داده است.

تصادف شدید در جاده سیمان

جاده سیمان شهر مشهد آبستن پنجمین حادثه خونین بود که ظهر جمعه به وقوع پیوست. در این حادثه که مأموران امداد و نجات ۲ ایستگاه آتش نشانی، مأموران انتظامی و پلیس راهور به محض اطلاع بلافاصله خود را به محل رسانده بودند، یک دستگاه خودرو وانت نیسان با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرده بود.

طبق ارزیابی میدانی اولیه آتش نشانان مشهدی در این حادثه هر ۲ راننده خودرو به شدت مصدوم و داخل کابین‌های خسارت دیده آن‌ها محبوس شده بودند و با اقدام بموقع مأموران رهاسازی شدند و با ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

علت این حادثه اعلام نشده است و بررسی‌های مأموران پلیس راهور درباره این تصادف خونین ادامه دارد.

گرفتاری در اعماق زمین

ششمین حادثه هم عصر جمعه برای مقنی جوانی رخ داد که حین حفاری دچار حادثه شد. با اعلام این حادثه نیز تیم‌های امداد و نجات آتش نشانی مشهد خود را به یکی از روستا‌های اطراف شهر رسانده و به امداد مقنی حادثه دیده پرداختند. به گفته عزیزی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد فرد حادثه دیده در حال حفاری چاهی در یک خانه مسکونی در روستای امین آباد بوده که به دلیل سقوط سنگ بر روی سرش در عمق چاه دچار جراحت شده است. آتش نشانان با رها سازی مقنی زخمی، او را تحویل عوامل اورژانس داده و این فرد برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان انتقال یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟