کوهنورد کرمانشاهی در تفتان گم شد / جست و جوها ادامه دارد

به گزارش رکنا ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به مفقود شدن یک کوهنورد کرمانشاهی در تفتان گفت: ۲ تیم پنج نفره امداد کوهستان این جمعیت برای یافتن این کوهنورد فعال شدند.

حسن مصفا اظهار داشت: این کوهنورد عصر روز گذشته(چهارشنبه) در ارتفاعات تفتان خاش گم شده بود که بلافاصله بعد از اعلام به هلال احمر این شهرستان تلاش برای یافتن وی آغاز شد.

وی افزود: شرایط برف و کولاک، سرما و یخبندان شدید تفتان در شب گذشته اجازه ادامه عملیات جستجو و امداد و نجات را به نجاتگران هلال احمر نداد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادگران کوهستان تفتان از بامداد امروز عملیات جستجو و نجات را ادامه دادند و هم‌اینک در تلاش برای یافتن این کوهنورد هستند.

وی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط نامناسب جوی و وجود برف در ارتفاعات از صعود بدون هماهنگی و بدون راهنما خودداری کنند.

قله آتش فشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟