جمع آوری اجساد کشته شدگان در سقوط هواپیمای اوکراین + فیلم
حجم ویدیو: 2.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش رکنا ، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جمع آوری و انتقال اجساد جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و تحویل این اجساد به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران خبر داد.

مرتضی سلیمی به تشریح حادثه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به کشور اوکراین پرداخت و گفت: زمان تقریبی سقوط این هواپیما ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح چهارشنبه و محل وقوع آن شهرک لاله، صبا شهر رباط کریم در استان تهران و مسیر پروازی آن از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد شهر کی یف کشور اوکراین بوده است.

وی با اشاره به تعداد مسافرین پرواز توضیح داد: این هوپیما ۱۷۹ نفر مسافر و خدمه داشته است که ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر خارجی تبعه کانادا ۶ نفر، سوئد ۴ نفر، اوکراین ۱۱ نفر، افغانستان ۱۰ نفر و انگلستان ۱ نفر بوده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به گزارش شاهدان محلی و ارزیابی های صورت گرفته در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده و تمامی سرنشینان هواپیما در لحظه برخورد به زمین بر اثر انفجار فوت شده بودند.

سلیمی ادامه داد: برای انجام سلسله عملیات امداد و نجات، جمع آوری و انتقال اجساد این سانحه هوایی، ۴۰ تیم عملیاتی هلال احمر(۲۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر) با مشارکت و هماهنگی استان تهران (۳۵ تیم)، سازمان امداد و نجات (۳ تیم) و قم (۲ تیم) با استفاده از ۴۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۲ فروند بالگرد امدادی به محل وقوع این سانحه اعزام شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟