آخرین خبر و فیلم از سقوط هواپیما / تمام سرنشینان ایرانی و اوکراینی جان باختند
حجم ویدیو: 2.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19

به گزارش رکنا،  مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۸۰ مسافر در نزدیکی شهریار خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: در پی اعلام حادثه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در ساعت ۶:۲۳ صبح امروز توسط مرکز مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشور، ۶۰ تیم امدادی به همراه ۲ فروند بالگرد و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این هواپیما در زمین چمن سقوط کرد و به منازل مسکونی منطقه آسیبی نرسیده است.

سلیمی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی بعید است فردی از مسافران این هواپیما زنده باشد.

خبرنگار اعزامی گروه حوادث به محل سقوط هواپیمای بوئینگ 737 که از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت اوکراین در حال پرواز بود و در شاهد شهر شهریار سقوط کرد گزارشی تهیه کرده و گفت: هواپیمای سقوط کرده منطقه مسکونی را رد کرده و در پارکی در شهرک لاله که محیطی غیر مسکونی است سقوط کرده است .

آتش سوزی موتور علت سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد

 علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

 در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

خبرنگار رکنا در ادامه گفت: هیچ اثری از هواپیما نمانده است و تمام اجساد متلاشی شده اند و آنچه که در منطقه دیده می شود هیچ قطعه بزرگی از هواپیما قابل مشاهده نیست.

وی افزود: هواپیما هنگام بلند شدن از باند فرودگاه پر از سوخت بوده و آن طور که منابع به ما اعلام کردند در آسمان آتش گرفته و سپس سقوط کرده است. به نظر می رسد که خلبان هواپیما سعی کرده است هواپیما را به سمتی هدایت کند که آن منطقه خالی از سکنه باشد تا فاجعه مرگبارتری رخ ندهد.

خبرنگار رکنا گفت: محلی های منطقه شاهد شهریار و محمودآباد می گویند اگر هواپیما کمی آن طرف تر یعنی نزدیک مناطق مسکونی سقوط می کرد قطعا فاجعه بزرگ تری رخ می داد. جعبه سیاه دقایق قبل کشف و به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: اکثر مسافران هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که : بیشتر مسافران هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرینی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

به گزارش ایسنا حوالی ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه هواپیمای ۷۳۷ مسافری اکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) سقوط کرد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا گفت: این هواپیما درحوالی شهر صبا سقوط کرده است و گروهها ی تجسس و نجات و بررسی سانحه به محل اعزام شده و به محض دریافت جزئیات بیشتر و نتایج بررسی های انجام گرفته آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است تمام نیروهای امدای ، آتش نشانی، سپاه پاسداران اسلامی، اورژانس و.... برای امدادرسانی در محل حاضر هستند.

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل سقوط هواپیما

حسین کولیوند سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل وقوع این سانحه هوایی اعزام شده است.

وی افزود: یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است، ۱۸۰ مسافر و 9 خدمه داشته است.بر اساس گزارش دقیق تعداد ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه در این هواپیما بوده اند.

اجساد مسافران پرواز تهران - کیف در حال جمع‌آوری است

رئیس اورژانس کشور درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام گفت: تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند.

اجساد در حال جمع‌آوری است تا به پزشکی قانونی منتقل شود.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

پیش از این نیز رویترز، اعلام کرده بود: شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز، که یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا به شمار می رود، اعلام کرد که برای دریافت غرامت به دلیل زمین گیر ماندن بوئینگ‌های 737 مکس با شرکت سازنده به توافق رسیده است.

امریکن ایرلاینز می‌گوید این توافق محرمانه است و قرار است بوئینگ این غرامت را طی چند سال به شرکت بپردازد.

بنا به اعلام شرکت هواپیمایی، قرار است در قدم اول 30 میلیون دلار از محل این غرامت برای تقسیم سود بین کارکنان شرکت برای سال 2019 اختصاص یابد.

انجمن خدمه پرواز حرفه‌ای آمریکا که نماینده 28 هزار نفر خدمه پرواز امریکن ایرلانیز است اعلام کرد که از این توافق استقبال می‌کند.

بوئینگ می‌گوید درباره جزئیات مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی اطلاع رسانی نخواهد کرد.

پیش‌تر نیز این شرکت هواپیماساز آمریکایی اعلام کرده بود که به خاطر زمین گیر ماندن بوئینگ‌های 737 به ترکیه هم غرامت می‌دهد.

جزئیات تماس خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی با برج مهرآباد تا پیش از سقوط‌

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد:خلبان این بوئینگ ۷۳۷ اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

حسن رضایی‌فر  با بیان اینکه تیم بررسی سانحه و اینجانب در حال حاضر در سایت حادثه بوئینگ ۷۳۷ حضور داریم، اظهار داشت: هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی پنج دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) حوالی شهریار و پرند، سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه مسیر پرواز تهران-کیف بود، اضافه کرد: محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت اظهار داشت: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ ۷۳۷ اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

فیلم گفتگوی اختصاصی با خانواده مسافران ایرانی هواپیمای مرگ / اکثر ایرانی ها دانشجو بودند

 گزارشات اخیر حاکی از آن است که جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران به اوکراین دانشجو بودند و دقایقی پیش خانواده های 130 ایرانی خود را به محل حادثه رساندند.

به گزارش خبرنگار رکنا، اکثر کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 که صبح امروز به مقصد اوکراین در شهریار سقوط کرد دانشجو بودند که به خاطر تعطیلات ژانویه اوکراین برای دیدار با خانواده های شان به ایران آمده بودند که در این حادثه تلخ جان باختند.

به گزاری خبرنگار رکنا، پس از این حادثه تلخ خانواده های قربانیان در محل حادثه حضور پیدا کردند و در این بین عموی یکی از قربانیان که با صدای گریه می کند فردی به نام پارسا را صدا می زند که در این حادثه تلخ جان باخته است.

گریه های مادری دلسوخته

از 176 سرنشین هواپیمای سقوط کرده بوئینگ به مقصد اوکراین 130 جان باخته ایرانی بودند و بقیه کشته شدگان خارجی و اوکراینی بودند که در این حادثه جان باختند.

اولین فیلم هوایی از محل سقوط هواپیمای اوکراین / تصاویر تلخ از اجساد مسافران

 

به گزارش رکنا، در این فیلم دلخراش کاورهای اجساد سقوط هواپیما دیده می شود که جنازه های درون این کیسه ها همگی بر اثر آتش سوزی کاملا تجزیه شده است و واقعا امکان تشخیص هویت وجود ندارد و همه نیروهای امدادی در حال امدادرسانی و کمک هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟