مرگ تلخ جوان دیواندره ای در خانه

به گزارش رکنا،  مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: قاتل خاموش (گاز منواکسیدکربن) در این شهر جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ کشاند.

محمد شاه‌ویسی روز سه‌شنبه  اظهار داشت: این حادثه بامداد امروز اتفاق افتاد جوانی با هویت معلوم بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

وی یادآور شد: مردم در هنگام استفاده از وسایل گازسوز نکات ایمنی را رعایت کنند تا با چنین حوادث تلخ و ناگواری مواجه نشویم.

این دومین حادثه گازگرفتگی و مرگ خاموش در شهرستان دیواندره در دی ماه جاری است، اوایل ماه جاری گازگرفتگی در روستای قره گل از توابع بخش مرکزی منجر به مرگ یک نفر و مسمومیت پنج نفر دیگر شده بود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز پیشتر گفته بود: براساس آمارهای موجود از اول مهر امسال تا ۲۸ آبان در این استان ۴۶ نفر با گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

مصطفی فرامرزی اظهار داشت: در مجموع در این بازه زمانی ۴۶ نفر از مردم شهرهای مختلف استان با گاز منواکسیدکربن مسموم شده که چهار نفر آنها فوت کردند.

وی افزود: در این مدت، ۲۲ حادثه مربوط به گاز منواکسیدکربن در استان روی داد که ۹ مورد آن در شهرستان بیجار، پنج حادثه در سنندج، سه حادثه مریوان، سه حادثه سقز و ۲ حادثه نیز در سروآباد و دهگلان بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بیشترین آمار حادثه دیدگان مربوط به شهرستان بیجار با ۲۱ مصدوم و یک فوتی و سنندج با پنج مصدوم و یک فوتی بوده است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی مهمترین اقدام، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس ۱۱۵ است ضمن اینکه باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام برای بهبود حال مسموم است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟