دستگیری شکارچیان غیر مجاز در دلفان

به گزارش رکنا،مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل، یک باند حرفه ای شکار غیرمجاز از استان های مجاور در حوزه استحفاظی شهرستان دلفان دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: در این عملیات از متخلفان، چهار قبضه اسلحه جنگی و شکاری، ۴۵ فشنگ و یک رشته قطار به همراه لاشه سه راس گراز و یک سر خرگوش از آنها کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت:پرونده آنان پس از اخذ ضررو زیان به مراجع قضایی تحویل شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار وصید اداوات کشف شده از این متخلفان تا صدور رای قطعی توسط دادگاه به صورت امانی زیرنظر این اداره باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۶ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در این مدت ۴۱۵ پرونده تخلفات زیست محیطی در لرستان تشکیل شده بیان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان به تعداد یکهزار و ۱۰۴ مورد در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۱۶۶ تور ماهیگیری، ۶ دستگاه موتور برق، ۷۴ قلاب و بیش از یک هزار قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: همچنین ۲۵۸ مورد زنده گیری پرندگان در استان ثبت شده که از این مجموع عقاب، کبک، عروس هلندی، مرغ عشق، فنج گلدین، سارگپه، بوف و سهره بیشترین آمار در استان بودند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۷۲ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که از این تعداد پنج قبضه آن ها سلاح بدون مجوز می باشد.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۶۹ میلیون تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۷۶ میلیون تومان وصول شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟