کشف محموله بزرگ هروئین در گمرک بازرگان

به گزارش رکنا ، سید روح‌اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: مأموران گمرک بازرگان، در حین بررسی اسنادی محموله یک دستگاه تریلر حامل بار و مشکوک شدن به آن, تریلر فوق را به واحد ایکس‌ری هدایت و پس از اسکن محموله مشخص شد که برخی از قسمت‌های بار مشکوک به جاسازی مواد مخدر است.

وی افزود: با توجه به ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد و آسیب شناسی‌های بعمل آمده از طرف مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران، مامورین گمرک بازرگان به منظور بررسی دقیق‌تر موضوع از واحد سگ‌های موادیاب گمرک بازرگان کمک گرفته و پس از تخلیه و کنترل دقیق و اطمینان از جاسازی مواد مخدر، محتویات پالت‌ها به دقت بررسی و مشخص شد که قاچاقچیان 509 کیلوگرم هروئین (با لفاف) را به صورت لواشکی در داخل شیت‌های چوب حرارتی جاسازی و شیت‌ها را پرس کرده‌اند.

سخنگوی گمرک اظهار داشت: به محض کشف این محموله هروئین، مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران مراتب را به پلیس مبارزه با مواد مخدر و وزارت اطلاعات اطلاع داده و با جداسازی لفاف از 719 بسته جاسازی شده 360 کیلوگرم هروئین خالص کشف و ضبط شد..

لطیفی گفت: با هوشیاری و مراقبت مأموران گمرک از ابتدای سال‌جاری تاکنون ده‌ها تن انواع مواد مخدر و انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده است .

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت‌ها و اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر طی سال‌های اخیر به شدت مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط به ویژه سازمان جهانی گمرک قرار گرفته و این سازمان‌ها خواهان انتقال تجارب گمرک کشورمان در این زمینه به سایر گمرکات جهان شده‌‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟