دستگیرس سارق حرفه ای میلیاردی در تهران

به گزارش رکنا، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی تحت تعقیب با پرونده های متعدد در مراجع قضائی شهر ری خبر داد و گفت: متهم در یکی از پرونده ها ۲۵ میلیارد ریال از کارگاهی سرقت کرده بود.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند گفت: بیست و هشتم دی ماه سال گذشته در پی اعلام یک مورد سرقت به مرکز پلیس ۱۱۰ بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم به محل وقوع سرقت اعزام شدند.

وی بیان داشت: فردی در توضیحاتش به ماموران پلیس بیان داشت، این مکان، محل پارک خودروها و دستگاه‌های راه سازی و قطعات یدکی آنها است که سارقان با همدستی نگهبان آن به نام خلیل تعدادی از ماشین آلات شامل ژنراتوربرق - ژنراتوردیزل جوش- کمپرسورباد- موتوربرق متوسط - قطعات یدکی لودر - بولدوزر و کامیون و تجهیزات اداری به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال را سرقت کرده اند.

یوسف وند گفت: پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده یکم بهمن ماه سال گذشته برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، فردی به نام حامد با تهدید و تطمیع نگهبان کارگاه که از اتباع خارجه است اموال کارگاه را با استفاده از یک دستگاه جرثقیل خاور سرقت کرده و با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان به نگهبان، وی نیز از کشور خارج شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات ماموران موفق شدند خلیل را در یکی از کشورهای همسایه پیدا کنند؛ وی نیز در توضیحاتش در خصوص چگونگی سرقت و علت آن اظهار داشت حامد با تهدید به قتل من سرقت را انجام داد و برای راضی کردنم ۸ میلیون تومان به من داد تا کشور را ترک کنم.

وی ادامه داد: شناسایی و دستگیری حامد در دستورکار کارآگاهان پایگاه نهم قرار گرفت و در بررسی سوابق وی مشخص شد او در ۲ فقره پرونده سرقت احشام از سوی شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری تحت تعقیب می‌باشد و از مجرمان سابقه دار و متواری بوده و همچنین تحت تعقیب اجرای احکام دادسرای شهرری برای تحمل ۵ سال حبس قطعی نیز است.

یوسفوند ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان بلافاصله مخفیگاه وی را شناسایی و مراقبت‌های ویژه پلیسی از محل مخفیگاه اش آغاز شد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان طی چندین مرحله برای دستگیری متهم اقدام کردند، گفت: در ادامه تلاش شبانه روزی کارآگاهان پایگاه نهم سرانجام مخفیگاه متهم در باقرشهر شناسایی شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: با هماهنگی قضائی سرانجام حامد در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه نهم علاوه بر سرقت از انبار کارگاه راه سازی به اتفاق نگهبان آن به یک فقره سرقت از انبار آهن آلات واقع در دولت آباد به اتفاق ۲ نفر دیگر معترف و اظهار داشت: اموال مسروقه شامل مس - برنج و آهن آلات را با یک دستگاه خاور به قوچ حصار انتقال داده و سپس آنها را فروخته است.

وی تصریح کرد: به دنبال اعتراف حامد، ۲ تن از همدستان وی که از اتباع کشور بیگانه بودند نیز دستگیر که هر ۳ متهم به مشارکت در سرقت با متهم اصلی پرونده اقرار و اعتراف کردند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به اینکه متهم از مراجع مختلف قضائی به اتهامات مختلف تحت تعقیب بود مراتب دستگیری وی منعکس و در خصوص پرونده سرقت تجهیزات خودروهای راه سازی از سوی شعبه ۷ بازپرسی دادسرای شهر ری قرار قانونی برای وی صادر و در خصوص پرونده‌های سرقت احشام نیز ضمن محکومیت منجر به صدور قرار قانونی، در نهایت متهم برای تحمل ۵ سال حبس قطعی که تحت تعقیب اجرای احکام شهرری به جرم سرقت مسلحانه بوده روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟