انهدام 5 باند مخوف مواد مخدر در فارس

به گزارش رکنا، سردار رهام بخش حبیبی ظهر شنبه در نشست خبری از انهدام پنج باند قاچاق موادمخدر در استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبرداد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس بر اساس گزارشات رسیده باخبر شدند که اعضای ۵ باند موادمخدر قصد انتقال محموله‌ای به استان دارند از این رو تحقیقات خود را پیرامون این موضوع متمرکز کردند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مأموران نیروی انتظامی فارس و عملیات پیچیده پلیسی، باند ۲۱ نفره قاچاق مواد مخدر، شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: از این افراد بیش از دو تن و ۲۴۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این موادها شامل حشیش، کراک، شیشه، هروئین و تریاک است و۱۴ دستگاه خودرو متهمان نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی فارس گفت: موتورهای خودروهای کشف شده از این باند، تقویت شده و تندرو و دود زا بودند که همین امر سبب سخت شدن دستگیری آنها شود.

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای یک باند سرقت منزل خبرداد و گفت: اعضای این باند حرفه‌ای به صورت ماهرانه وارد مغازه و منازل مردم می شده و اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از منازل و مغازه‌های مردم رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و مامورانه دریافتند که این سارقان پس از ورود به منازل و مغازه‌ها دست به سرقت می‌زنند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده پلیسی اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند از آنها ۵ دستگاه خوردو شامل زانتیا، سمند، پژو پارس و ۴۰۵ کشف و ضبط شد.

سردار حبیبی بیان کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از اعضای این باند کشف و به مالباختگان بازگردانده شده است.

سردار حبیبی از فعالیت یک باند سرقت در زمینه سرقت از درون خودرو اشاره کرد و گفت: اعضای این باند حرفه‌ای دست به سرقت از داخل خودروهای مردم در مرکز و شرق استان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تاکید کرد: با توجه به اعلام گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از داخل خودرو مأموران پلیس آگاهی استان مسئول رسیدگی به این پرونده شده و توانستند اعضای این باند را شناسایی کنند.

وی گفت: این سارقان در بازجویی‌ها به ۱۳۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرده و در حال حاضر تحقیقات از آنها برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

سردار حبیبی در ادامه با اشاره به دستگیری سارقان خودروهای پراید گفت: این سارقان دست به سرقت خودروهای پراید مدل پایین در سطح شهر می کرده و سپس قطعات را جدا کرده و می‌فروختند که در این رابطه نیز تمامی اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟