لحظه به لحظه با حادثه سقوط بهمن در توچال + جزئیات و تصاویر
حجم ویدیو: 12.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19

به گزارش رکنا، سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد : طی ساعت گذشته، در پی تماس های مردمی مبنی بر حرکت حجم از برف بین ایستگاه ۳ و ۵ توچال، تیم امداد و نجات ویژه کوهستان سازمان آتش نشانی تهران که در روزهای آخر هفته در ایستگاه شماره ۵ مستقر است به محل اعزام شد. همچنین یک گروه از سمت ولنجک و یک گروه با تله‌کابین باری نیز به محل اعزام شده‌اند که با راپل به سمت محل حادثه حرکت کند.

سقوط بهمن توچال

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات اولیه تا کنون مورد تایید واقع نشده و تا نیروها به صورت دقیق محل حادثه را بررسی کنند هیچ یک از اطلاعات مورد تایید نیست گفت: اطلاعاتی که تاکنون به ما رسیده مبنی بر این است که حجمی از برف به سمت پایین حرکت کرده و ممکن است که افرادی که در این محل گرفتار شده باشند. محلی که در گزارش ها اعلام شده است خارج از مسیر دسترسی پیاده‌روی بوده و اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

خارج کردن یک نفر از زیر بهمن در ایستگاه ۵ توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگان سقوط بهمن در منطقه توچال توضیحاتی داد.

سقوط توچال فرد مصدوم

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در رابطه با حادثه سقوط بهمن در توچال اظهار کرد: ساعت ۱۱:۰۴ ظهر امروز در پی تماس مردمی مبنی بر سقوط بهمن حدفاصل ایستگاه‌های ۲ تا ۵ توچال بلافاصله ۳ ایستگاه امداد آتش نشان به محل اعزام شد.

وی افزود: همیشه روز‌های پنج شنبه، جمعه و شنبه یک تیم امداد کوهستان آتش نشان در ایستگاه ۵ توچال مستقر است تا اگر حادثه رخ داد به سرعت خود را به محل برسانند. امروز نیز با اعلام حادثه این تیم به سرعت خودشام را به محل رسانند.

سقوط بهمن توچال عکس مصدوم

ملکی گفت: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که خارج از مسیر پیاده روی بهمن رخ داده و افرادی درگیر حادثه شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: آتش نشان‌ها در محل وقوع بهمن متوجه شدند که یک نفر به طور کامل زیر برف محبوس شده است که با تجهیزاتی که داشتند تواستند یک مرد تقریبا ۴۵ ساله را که علائم حیاتی محسوسی نداشت را از برف خارج کنند.

ملکی گفت: در حال حاضر آتش نشان‌ها قصد دارند این فرد را به ارتفاعات بالاتر برسانند تا بتوانند عملیات احیا و کمک‌های اولیه را روی وی انجام دهند.

سقوط بهمن در توچال تهران

وی افزود: اطلاعات نشان می‌دهد تنها همین یک نفر زیر بهمن محبوس شده بود و مابقی افراد خودشان را به جای امن رسانده اند.

ملکی گفت:کار جست و جوی اتش نشان‌ها ادامه دارد.

حسن میریحیایی مدیر عامل پیست توچال در گفتگو با خبرنگار رکنا، گفت: این حادثه ربطی به مسیر توچال و تله کابنین نداشته و تنها نیروهای امدادی از تله کابین مسیر ما استفاده کردند.

آخرین وضعیت مصدوم حادثه سقوط بهمن توچال

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت حادثه سقوط بهمن در توچال را تشریح کرد.

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، در خصوص حادثه سقوط بهمن در توچال گفت : ساعت 12 از سوی مردم درباره حادثه تماس گرفته می‌شود که یک گروه از ماموران آتش نشانی، پلیس و اورژانس در ایستگاه 5 و یک گروه از ایستگاه 2 جست‌وجو در منطقه را شروع می‌کنند.

وی ادامه داد: تا کنون یک نفر مصدوم پیدا شده است که در حال حاضر این مرد حدودا 45 ساله به ستون 24 رسیده و به پایین منتقل شده است.

ظهیری افزود: سطح هوشیاری آن فرد بسیار پایین بوده و روی او در حال انجام ‌cpr هستند. از افرادی که همراه این فرد بوده اند در حال حاضر خبری در دست نداریم و جستجو ادامه دارد.

در ادامه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار رکنا نیز با تایید این گزارش این حادثه گفت: حوالی ساعت ١١ روز جاری، سقوط بهمن در تهران شمیرانات قله توچال بین ایستگاه ۳ به ۵ و بین دکل های ۲۴ و ۲۵ به سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام شد و در پی آن تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز اعلام کرد که تاکنون اطلاعات دقیقی از این حادثه و آمار مصدمان احتمالی وجود ندارد.

جلال ملکی اطلاعات درباره گرفتار شدن افرادی در زیر برف را دقیق ندانست و گفت: تا زمانی که عوامل اورژانس اعلام نکنند نمی‌توانیم نظر دقیقی در این باره بدهیم.

محمد کبادی»مسئول تیم امداد نجات کوهستان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار رکنا درخصوص آخرین جزئیات از امداد رسانی هلال احمر برای نجات جان حادثه دیدگان وقوع بهمن در توچال گفت: اینکه تاکید می شود چهار نفر گرفتار بهمن شده اند ؛ برگرفته از اظهارات شاهدان عینی حادثه وارزیابی اولیه است که آتش نشانی اعلام کرده است.

وی در خصوص اینکه افراد گرفتار در بهمن زن یا مرد هستند گفت هنوز مشخص نیست .

توچال تهران سقوط بهمن

مسئول تیم امداد نجات کوهستان هلال احمر تاکید داشت که از انتشار اخبار هیجان زده جلوگیری شود زیرا خانواده هایی که عزیزانشان در این منطقه حضور دارند دچار نگرانی می شوند. طبق گفته شاهدان یک نفر دچار بهمن می شود، نفر دوم برای کمک می رود که او نیز گرفتار بهمن می شود.

کبادی در خصوص اینکه پیشتر اعلام شده بود که چهار نفر گرفتار بهمن شده اند چنین توضیح داد: چهارمصدوم شده اند ولی در حال حاضر تلاش برای یافتن دو نفر در میان بهمن وجود دارد و دو نفر دیگر در حال دریافت امداد و انتقال به پایین کوه هستند. البته باید گفت که این اطلاعات اولیه است و به حتم جزئیات دقیق تر بعد از پایان عملیات مشخص می شود.

گزارش اولیه-سقوط بهمن

تهران-شمیرانات-مرکزی(توچال،بین ایستگاه٣به۵)بین دکل ٢٤ و ٢٥

اعزام تیم ارزیاب و خوروی نجات و آمبولانس به منطقه-اعزام نیروهای دربند و کلکچال به منطقه

طبق آمار فعلی/ حادثه دیده: ٢ نفر

مصدوم: ٢ نفر

 گزارش دوم

سقوط بهمن ایستگاه ٥ به٢

ساعت ١١:٤٥ طی تماس تلفنی آتش نشانی و درخواست کمک و اعزام ٥ تیم از کلک چال و دربند به سمت منطقه حادثه دیده توسط جمعیت هلال احمر استان تهران تایید شد.

جلال ملکی در ادامه افزود: به دلیل آنکه آنتن دهی موبایل در منطقه ضعیف است در خصوص محبوس شدگان در برف، اطلاعات ضد و نقیضی دریافت شده است. احتمال داده می شود یک تا سه نفر در برف محبوس شده باشند و احتمال این نیز وجود دارد که در این رانش هیچ فردی در برف نمانده باشد. در حال حاضر نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در محل حاضر هستند و آمار قطعی به زودی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: این حادثه خارج از مسیر اصلی پیاده روی در توچال است.

مدیر عامل پیست توچال گفت:گروه های امدادی به محل ریزش بهمن در توچال اعزام شدند.

حسن میریحیایی گفت: تیم‌های امداد ونجات هلال احمر، آتش نشانی، در محل ریزش بهمن که ساعتی پیش در منطقه توچال اتفاق افتاده بود اعزام و در حال امداد و نجات هستند.

مدیر عامل پیست توچال افزود: بهمنی که در ارتفاعات توچال در ایستگاه ۵ اتفاق افتاده بلافاصله بعد از گزارش گروه‌های امداد و نجات به محل اعزام شدند، اما هنوز آماری در خصوص آسیب دیدگان و یا کسانی که در محل مدفون شده اند وجود ندارد.

وی گفت: البته محل ریزش بهمن خارج از مسیر پیاده روی است که متأسفانه گه گداری شاهد آن هستیم که کوهنوردان خارج از این مسیر به پیاده روی خود ادامه می‌دهند بنابر این گروه‌های امداد و نجات در حال بررسی هستند.

نجات یک مرد گرفتار شده در بهمن/ جستجو برای یافتن افراد گرفتار شده احتمالی ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش نشانی از نجات یک مرد ۴۵ ساله از زیر بهمن خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی  درباره جزییات نجات افراد گرفتار شده در بهمن در منطقه توچال گفت: تاکنون نیروهای آتش‌نشانی موفق به پیدا کردن یک مرد حدودا ۴۵ ساله شده‌اند.

وی ادامه داد: علائم حیاتی این فرد بسیار ضعیف است و ماموران آتش نشانی در حال انتقال این فرد به پایین و تحویل عوامل اورژانس هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره احتمال اینکه افراد دیگری در زیر آوار بهمن گرفتار شده باشند، گفت: یک فرد دیگر همان ابتدا خود را به نقطه امن رسانده است. نیروهای آتش‌نشانی نیز در حال بررسی هستند تا چنانچه فرد یا افراد دیگر در زیر برف گرفتار شده باشند را نجات دهند.

طی اعلام آتش‌نشانی، ظهر امروز شاهد سقوط بهمن از ایستگاه پنج به دو قله توچال بودیم.

طبق شواهد چهار نفر زیر بهمن محبوس شدند

فتحی ادامه داد: بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام شد و پنج تیم امداد و نجات به صورت پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

فتحی تصریح کرد: به دلیل وجود بهمن، راه دسترسی از پایین به بالا نیست و مسیر دسترسی تنها از بالا است که این کار امداد رسانی را بسیار سخت کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: طبق شواهد چهار نفر زیر بهمن محبوس شدند که از این تعداد دو نفر دچار جراحت شدن و جستجو برای دو نفر دیگر هم چنان ادامه دارد.

فتحی عنوان کرد: تیم‌های امداد و نجات تمام تلاش خود را می‌کنند و امیدواریم هر چه سریع‌تر، دو نفر دیگر پیدا شوند.

وی افزود: عملیات جست‌وجو نجات هم چنان ادامه دارد و پس از اتمام کار، جزئیات حادثه را از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و از تمام هموطنان درخواست داریم، از شایعات پرهیز کنند.

پایان عملیات امداد و نجات در توچال /یک فوتی و یک مصدوم

رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر گفت: عملیات امداد و نجات در ارتفاعات توچال به پایان رسید.

مرتضی سلیمی با اشاره به حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات توچال گفت: دو مصدوم حادثه سقوط توچال توسط نیروهای امدادی مستقر در منطقه پیدا شدند که یک مرد ۴۵ ساله زنده و نفر دوم که ۶۳ سال داشت متأسفانه فوت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات امداد و نجات در این منطقه به اتمام رسید.

پیش از ظهر امروز سقوط بهمن حد فاصل ایستگاه ۲ و ۵ توچال به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که ۳ ایستگاه آتش نشانی و ۵ تیم عملیات و نجات از سوی سازمان هلال احمر به محل اعزام شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟