کشف محموله قاچاق چوب در مهاباد / متهم دستگیر شد

به گزارش رکنا،مجید پاتو روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این محموله بدون مجوز حمل چوب بارگیری شده‌بود، اظهار داشت: این محموله که در یک دستگاه کامیون قرار گرفته‌بود، توسط یگان حفاظت این اداره و با همکاری عوامل انتظامی در داخل شهر توقیف شد.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۴۸ قانون و مقررات منابع طبیعی هرگونه حمل چوب بدن اخذ مجوز حمل، غیرقانونی و قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: بار این کامیون درخت سیب بود که در روستاهای اطراف این شهرستان بارگیری شده و صاحبان آن قصد داشتند آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف، یک نفر دستگیر و پرونده آن به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده‌است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

پاتو گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد.

وی افزود: جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده‌است.

در طول سال جاری ۳۰ تن انواع چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی مهاباد کشف و ضبط شده‌است.

جنگل‌های این منطقه که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟