فوت ۱۲ کردستانی در اثر ابتلا به آنفلوآنزا

به گزارش رکنا، ابراهیم قادری  با اشاره به شیوع انواع آنفلوانزا اظهار کرد: آنفلوآنزای فصلی ناشی از بیماری ویروسی است که با شروع ناگهانی تب و لرز و سرفه همراه است و در این فصل بیشتر بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان تاکنون ۲۳۵ نفر مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۶ نفر مثبت بوده و ۱۲ نفر نیز به دلیل مبتلا به آنفلوانزا فوت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان مرگ مبتلایان به آنفلوآنزا بر اثر کمبود دارو در کردستان را تکذیب کرد و گفت: مرگ ۱۲ نفر مبتلا به این بیماری ربطی به کمبود دارو نداشته بلکه به علت شدت بیماری و همراه بودن سایر بیماری‌های مزمن فوت شده‌اند.

قادری بیشترین آمار مبتلایان به آنفلوانزا در استان را مربوط به سنندج و قروه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان کاهش یافته‌ است.

وی رعایت اصول بهداشتی را برای همه افراد در خصوص مقابله با این بیماری ضروری برشمرد و تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی بخصوص استفاده از دستمال کاغذی حین سرفه و عطسه، استراحت کامل حین بیماری و عدم دست دادن و روبوسی افراد بیمار، مراجعه بموقع به پزشک، شستن منظم دست‌ها با آب و صابون به طور مستمر، از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان رعایت بهداشت فردی برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر ۲ سال، مبتلایان به سرطان، دیابت، افراد سالمند و زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی، ریوی و پیوند کلیه و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند را جدی عنوان کرد.

قادری خطاب به شهروندان بیان کرد: در صورت داشتن علایمی از جمله تب و سرفه ناگهانی، سردرد شدید، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان در سریع‌ترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟