به گزارش رکنا، عصر روز گذشته ساعت 16 در شیفت بعدازظهر کلاس اول مدرسه ابتدایی شهید منصوری روستای میدان‌بزرگ بر اثر انفجار بخاری نفتی دچار آتش‌سوزی شد که دانش‌آموزان در این حادثه آسیب ندیدند ولی کلاس درس از بین رفته و قابل‌استفاده نیست.

کولیوند یکی از اهالی روستای میدان بزرگ گفت: روز گذشته دود نسبتاً زیادی در حوالی مدرسه روستای میدان بزرگ بلند شده‌بود که اهالی بلافاصله خود را به مدرسه رساندند و در آنجا متوجه شدیم کلاس اول مدرسه بر اثر انفجار بخاری نفتی دچار آتش‌سوزی شدید شده و غیر قابل مهار است.

وی افزود: معلمان مدرسه قبل از سرایت آتش به بقیه کلاس‌ها آن را با کپسول آتش‌نشانی مستقر در مدرسه خاموش کردند، اما به‌دلیل انفجار بخاری کلاس درس سیاه و قابل‌استفاده نیست.

مهار آتش‌سوزی و نجات دانش‌آموزان

دیناروند یکی دیگر از اهالی میدان بزرگ اظهار داشت: روز گذشته بخاری نفتی مدرسه ابتدایی شهید منصوری که 14دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کردند، دچار آتش‌سوزی و انفجار شده‌‍‌بود که لباس برخی دانش‌آموزان هم سوخته‌بود ولی معلمان، دانش‌آموزان را نجات دادند و رئیس مدرسه با کپسول آتش‌نشانی آتش‌سوزی را بعد از یک ساعت مهار کرد.

وی با بیان اینکه شیشه‌های در و پنجره کلاس درس از بین رفته‌است، افزود: مدرسه را بعد از آتش‌سوزی تعطیل کردند ولی اولیای دانش‌آموزان به‌سبب کهنه‌بودن سیستم گرمایشی نگران تکرار این حادثه هستند.

مشکلات پابرجای مدرسه میدان‌بزرگ

رضا شاهمرادی رئیس آموزش‌وپرورش پلدختر اظهار داشت: روز گذشته یک کلاس در مدرسه به‌سبب انفجار بخاری نفتی دچار آتش‌سوزی شده‌بود که توسط معلمان خاموش و خوش‌بختانه مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشده و در سلامت کامل هستند.

وی با بیان اینکه کلاسی که دچار آتش‌سوزی شده قابل‌استفاده نیست و دانش‌آموزان را به مدرسه راهنمایی انتقال دادیم و روند آموزشی آنها متوقف نشده‌است افزود: این کلاس نیاز به گچ‌کاری و امکانات دارد تا دانش‌آموزان دوباره بتوانند از آن استفاده کنند.

در ساختمان فرسوده مدرسه شهید منصوری میدان بزرگ 2مدرسه ابتدایی و راهنمایی مستقر است و دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا راهنمایی در 2شیفت صبح و بعدازظهر مشغول تحصیل هستند.

 در تایخ 21مهر 97گزارشی با عنوان:«حکایت تحصیل در کلاس‌های تاریک و کانکس‌های بدون امکانات در پلدختر» به مشکل مدرسه شهید منصوری میدان بزرگ پرداخته‌بود اما هنوز مشکلات این مدرسه رفع نشده‌است. آیا باید حادثه شین‌آباد این بار در روستای میدان‌بزرگ تکرار شود؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟