خارج کردن توده 5 کیلویی از بدن بیمار در کردستان

به گزارش رکنا ، دکتر فرحناز فریدونی متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام حسین (ع) بیجار گفت: بیمار خانمی ۲۰ ساله‌ایی است که با علائمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن، روز گذشته به واحد زنان و زایمان بیمارستان امام حسین (ع) بیجار مراجعه کرده بود.

او افزود: دو مرحله سونوگرافی توسط متخصص رادیولوژیست از این بیمار انجام شد و وجود یک توده بزرگ در ابعاد ۳۳ در ۲۰ سانتیمتر در شکم او برای پزشکان متخصص به اثبات رسید، این توده بزرگ با منشا تخمدان راست بود و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده، بیمار بستری و به اتاق عمل انتقال داده شد.

دکتر فریدونی تاکید کرد: عمل جراحی این بیمار حدود ۲ ساعت طول کشید و کیست به صورت کامل و بدون پارگی با حذف تخمدان راست (به دلیل بزرگی توده) و حفظ باروری بیمار با موفقیت خارج شد.

او با بیان اینکه بیمار پس از انجام ریکاوری به بخش زنان انتقال یافت و تحت نظر قرار دارد و حال عمومی اش رضایت بخش است، یادآور شد: کیست مذکور از نوع تراتوم بود که از انتهای لگن تا زیر دنده‌های بیمار پیش رفته بود.

این برای سومین بار است که توده‌هایی در اندازه بزرگ توسط کارد پزشکان متخصص بیمارستان امام حسین (ع) بیجار از بدن بیماران با موفقیت خارج می‌شود.

بیمار مورد نظر با تعرفه دولتی در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟