مشاهده کیک‌های آلوده در آذربایجان غربی/ درمان سرپایی دانش آموزان مسموم

به گزارش رکنا، وجود قرص در کیک در ابتدا تنها یک تصویر بود که در فضای مجازی دست به دست شد و کم‌کم تصاویر بیشتر و حتی فیلم‌هایی که صحت و سقم آن مشخص نبود به ماجرا دامن زد.

موضوع تنها به پخش تصاویر و ویدیوها در فضای مجازی ختم نمی‌شد و نگرانی اصلی با پخش پیام‌هایی مبنی بر وجود قرص‌های بیهوشی و برنج در میان کیک‌های ایجاد می‌شود.

قرص‌های برنج از جمله قرص‌هایی هستند که بوییدن این قرص‌ها فرد را تا پای مرگ می‌کشاند و خوردن آن می‌تواند مرگ حتمی را به دنبال داشته باشد.

آذربایجان غربی هم از این مستثنا نبود و 23 آذر ماه گزارشی مبنی بر حضور چند تن از دانش آموزان یکی از مدارس ارومیه در بیمارستان طالقانی این شهر به دست خبرنگار تسنیم رسید؛ ولی موضوع آن گونه هم که حاد و نگران کننده باشد نبود.

به گونه‌ای که به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به‌جز یک مورد هیچ گونه قرصی از بین خوراکی‌های دانش آموزان و اغذیه فروشگاه مدرسه پیدا نشده است و قرصی که بین خوراکی‌ها بوده هیچ کدام از موارد یاد شده نیست و تنها علامت مشاهده شده دل پیچه و دل درد بوده است که به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

هیچ خطری متوجه دانش آموزان نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی  با تائید این موضوع تصریح کرد: متأسفانه چنین اتفاقی رخ داده ولی موضوع به خوبی مدیریت شده است.

علی مصطفوی خاطر نشان کرد: نتیجه قطعی در مورد کیک‌های آلوده پس از انجام آزمایش‌های لازم اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی و مسئولان بیش از پیش به دنبال رسیدگی به این موضوع هستند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

موضوع کیک‌های آلوده به اندازه‌ای حاد شده که پای مسائل امنیتی و فرا کشوری را به میان می‌کشد و می‌تواند به مشکلی سراسری تبدیل شود

سردار مسعود زاهدیان؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در رابطه با آخرین وضعیت کیک‌های حاوی قرص‌ها در برخی استان‌ها اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی تعدادی از دانش آموزان مسمومیت ناشی از مصرف این کیک‌ها داشتند که به مراکز درمان انتقال یافتند.

وی با اشاره به این که نمونه قرص‌های بررسی شده در آزمایشگاه از نوع قرص «هیوسین» بودند، بیان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان این قرص‌های بررسی شده مربوط به دل درد و دل پیچه هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: نمونه قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها آذربایجان غربی نیز در حال بررسی است که به زودی ماهیت آن‌ها مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: قرص‌ها بعد از مرحله تولید از نقطه عرضه وارد این کیک‌ها شده و ربطی به کارخانجات تولید نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، ضمن اشاره به مسمومیت 18 تن از دانش آموزان ارومیه‌ای افزود: خوشبختانه موضوع سریعاً برطرف شد و تمامی این 18 تن به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

جواد آقازاده بیان کرد: پس از اعلام این گزارش جلسه‌ای مبنی بر بررسی این وضعیت برپا شد و تنها علائمی که در بین دانش آموزان مشاهده شده بود دل پیچه و دل درد بود.

وی یادآور شد: پس از بررسی خوراکی‌ها و فروشگاه مدرسه مورد نظر تنها یک مورد قرص مشاهده شد که عواقب خاصی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این موضوع در سه شهرستان اشنویه، سردشت و پیرانشهر مشاهده شده است افزود: مطمئناً این اتفاقات با برنامه ریزی‌های قبلی صورت گرفته و به دنبال تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است تا در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها مردم نسبت به تولیدات داخلی بدبین شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟