سمند حامل چوب قاچاق در بویراحمد توقیف شد

به گزارش رکنا ، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت و کنترل منطقه یک دستگاه خودروی سمند حامل چوب قاچاق بلوط را توقیف کردند.

اسدالله هاشمی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین پایش در حاشیه منطقه حفاظت شده دنای شرقی، ارتفاعات مشرف بر روستای مهریان ( بونگاه) یک دستگاه خودروی سمند حامل قاچاق چوب بلوط را توقیف کردند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این خودرو نزدیک به 1 تن چوب قاچاق بلوط که عمدتا" جوان و تر بودند کشف شد.

وی با اشاره به اینکه سودجویان برای دور ماندن از دید مامورین از خودروهای سواری برای حمل چوب استفاده می‌کنند، گفت: متخلفین برای گرفتار نشدن در دام قانون روش‌های قاچاق را عوض کرده و از خودروهای سواری برای حمل چوب به مقصد استان‌های هم جوار استفاده می‌کنند.

هاشمی گفت: اداره حفاظت محیط زیست به عنوان قائم مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع برای حفاظت از جنگل‌ها در مناطق حفاظت شده گشت‌های شبانه راه‌اندازی کرده و به صورت شبانه مناطق رصد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به اصل 50 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی است و کارکنان حفاظت محیط زیست استان بصورت شبانه روزی با تمام کمبودات به یک پنجم استاندارد جهانی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه در طی یک ماهه اخیر این پنجمین مورد برخورد با سودجویان چوب است گفت:برای متخلف پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

شماره تلفن 33334441-074 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی‌ست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟