دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی پارک ملی دز

به گزارش رکنا ، رضا قپانچی‌پور رییس اداره پارک ملی دز گفت: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی میانرود طی گشت و کنترل در منطقه تحت حفاظت پارک ملی دز ۲ شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند.

او بیان داشت: این شکارچیان با یک قبضه سلاح بادی گازی (پی سی پی) در حال شکار پرندگان وحشی بودند که حین گشت و نظارت محیط‌بانان بر پروانه‌های شکار و صید در حوضه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز شناسایی و دستگیر شدند.

قپانچی پور تصریح کرد: تعداد ۴ قطعه کبوتر و یک قبضه سلاح بادی از این متخلفان کشف و ضبط و با انجام صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پارک ملی دز همچنین با اشاره به تحویل یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به این اداره ادامه داد: این پرنده در زیستگاه طبیعی رها شد.

این مقام مسئول در ادامه به رهاسازی یک قطعه دراج در زیستگاه طبیعی اشاره کرد و افزود: این پرنده توسط یکی از علاقمندان و دوستداران طبیعت در روستای خیبر بخش چغامیش دزفول به اداره پارک ملی دز تحویل داده شده بود.

پرنده دراج بدلیل شکننده بودن جمعیت آن در فهرست سرخ IUCN در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟