آنفلوآنزا در اراک 2 نفر را کشت

به گزارش رکنا ، رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در یک ماه گذشته در استان مرکزی 2 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا جان خود را از دست دادند که هر دو این افراد دارای بیماری پیش‌زمینه‌ای بودند.

جواد نظری با اشاره به وضعیت شیوع آنفولانزا در استان مرکزی اظهار کرد: آمار دقیقی از مبتلایان به آنفولانزا نداریم، این بیماری تقریبا از یک ماه و نیم گذشته در استان شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون همه بخش‌های پیش‌ بیمارستانی و بیمارستانی شهرستان اراک با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت در این زمینه هستند، به‌گونه‌ای که در برخی از قسمت‌ها از تخت بیمارستانی دیگر بخش‌ها برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به آنفولانزا استفاده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: در یک ماه گذشته در استان مرکزی 2 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا جان خود را از دست دادند، هر دو این افراد دارای بیماری پیش‌زمینه‌ای بودند.

نظری ادامه داد: یکی از آنها کودکی مبتلا به عقب ماندگی ذهنی و نفر دوم نیز یک خانم حدوداً 40 ساله با بیماری پیش‌زمینه‌ای بود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مشکلی از نظر تامین داروی مورد نیاز افراد مبتلا به آنفولانزا در استان وجود ندارد، این دارو در استان وجود داشته و در بیمارستان‌های و مراکز درمانی استان در اختیار افراد بستری شده و بدحال قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: هر سال دو پیک آنفولانزا اتفاق می‌افتد، پیک دوم احتمالا اواخر زمستان رخ خواهد داد که از هم‌اکنون خود را برای آن آماده می‌کنیم.

نظری گفت: افراد با مشاهده علایم تب، سردرد، بی‌حالی و تب و لرز ناگهانی به سرعت به پزشک مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟