علت آتش‌سوزی جنگل گلستان چه بود؟

به گزارش رکنا ، رئیس پارک ملی گلستان از نقش عامل انسانی در آتش‌سوزی دو روز پیش بخشی از پارک ملی گلستان خبر داد.

مهدی تیموری گفت: بررسی‌های نهایی علت آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از جهت عمدی یا سهوی بودن عامل انسانی توسط کارشناسان در حال انجام است.

او گفت: آتش سوزی محدودی که از روز یکشنبه در پارک ملی گلستان رخ داد و چند ساعت بعد مهار شده بود، از روز گذشته دوباره شعله‌ور شده و هم اکنون با تلاش ۲۰ نفر از نیرو‌های محیط‌بانی، منابع طبیعی، همیاران محیط زیست و برخی نیرو‌های مردمی و همچنین به سبب بارش خفیف باران که از ساعات بامداد امروز آغاز شده، مهار و از پیشروی آتش ممانعت شده است.

تیموری، مساحت حریق پارک ملی گلستان را پنج هکتار عرصه جنگلی و در منطقه‌ای با شیب تند و سخت اعلام کرد و افزود: هم اکنون نیرو‌های حاضر در منطقه در حال خاموش کردن آتش برخی کنده درختان هستند و امیدواریم با شدت گرفتن باران، تا عصر امروز (سه‌شنبه) شاهد اطفای کامل حریق در این پارک ملی باشیم.

او تصریح کرد: محدوده حریق پارک ملی گلستان زیستگاه برخی گونه‌های حیوانی مانند "مرال، خرس و پلنگ" بوده که فعلا لاشه‌ای از این حیوانات مشاهده نشده، اما بدون تردید آتش به برخی گونه‌های گیاهی و حیوانات کوچک، حشرات و پرندگان خسارت زده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟