این عکس ها همه را شوکه می کند / پل سیمره قتلگاه مسافران + جزییات

به گزارش رکنا، از جاده قدیم خرم آباد - پلدختر - اندیمشک گرفته تا جاده پلدختر - اسلام آباد و سه راهی زانوگه - پل سیمره - رومشکان هر کدام با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیک نفت به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده است.

تصادف در لرستان

تردد روزانه ۲ هزار تریلر نفتکش در جاده «بابازید» - «سیمره»

‌این در حالیست که روند کند تعریض این محورها و تبدیل آنها به چهارخطه زمینه وقوع حوادث جاده ای را دوچندان کرده است، موضوعی که با افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین در شاهراه تزانزیت غرب و جنوب کشور به معضلی حل نشدنی در کوهدشت و پلدختر تبدیل شده است.

به رغم آغاز شدن عملیات اجرایی پروژه های چهارخطه در این محورها به دلیل کمبود اعتبارات روند تعریض این جاده ها به کندی پیش می رود.

در این میان به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در حال حاضر به‌صورت مستمر روزانه دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی در محور بابازید به سیمره در تردد می کنند، ترددی که جز زیان و خسارت برای جاده های لرستان و وقوع تصادفات ناگوار رهاورد دیگری نداشته است.

تصادفات

جاده‌ای که از سال ۶۲ تا کنون تغییری نکرده است

یکی از رانندگان این مسیر در سخنانی با بیان اینکه این جاده چهارخطه نیست و باریک است، اظهار داشت: این جاده جوابگوی تردد این همه ماشین نیست.

وی، گفت: ماشین سنگین های زیادی از استان ها مختلف در این جاده تردد می کنند.

یکی دیگر از رانندگان این مسیر با بیان اینکه این جاده خیلی کم عرض است و دست اندازهای زیادی دارد، تصریح کرد: همچنین تردد زیادی در این جاده صورت می گیرد.

راننده دیگر این جاده در سخنانی با بیان اینکه سال ۶۲ به همراه پدرم در مسیر رانندگی کرده ام، گفت: از آن سال تا کنون این مسیر و جاده هیچ تغییری نکرده است.

پراید تصادف

هر چه از این جاده بنالیم و بگوییم کم گفته‌ایم

یکی دیگر از رانندگان این مسیر با بیان اینکه هنگام رانندگی از پل سیمره تا پلدختر اطمینان نداریم که سالم می رسیم و از جان خودمان اطمینان نداریم، عنوان کرد: این جاده برای رانندگان تبدیل به یک قتلگاه شده است.

وی، افزود: در این جاده، جوان ها جان خود را از دست می دهند، ماشین ها از بین می روند و رانندگان خسارت می بینند.

یکی دیگر از رانندگان این مسیر، عنوان کرد: هر هفته تصادفات زیادی در این مسیر صورت می گیرد و هر چه از این جاده بنالیم و بگوییم کم گفته ایم.

وقوع تصادفات ناگوار در جاده «بابازید» - «سیمره»

سرهنگ مصطفی دالوند در این رابطه با اشاره به وضعیت محور «بابازید» - «سیمره»، اظهار داشت: این محور با توجه به کوهستانی بودن، وجود سه گردنه مهم، پیچ و خم ها، کم عرض و دو خطبه بودن، یکی از محورهای مشکل ساز استان است.

وی، گفت: در این محور شاهد تصادفات دسته جمعی و ناگوار هستیم.

برای چهارخطه کردن جاده به ۴۵۰ میلیارد نیاز داریم

وحید کرم الهی معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه طول این محور ۱۰۵ کیلومتر است، اظهار داشت: حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر قبلا چهارخطه شده است.

وی، افزود: ۹۴ کیلومتر از مسیر باقی مانده که چهارخطه شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان، عنوان کرد: برای چهارخطه کردن این ۹۴ کیلومتر، حداقل ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟