دستگیری 779 سارق و تبهکار حرفه ای در تهران +عکس وفیلم
حجم ویدیو: 36.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:19

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهرات با اعلام این خبر گفت: از شنبه گذشته با تلاش و زحمات ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ 375 حکم قضایی صادر و 779 سارق در تهران شناسایی و دستگیر شدندکه بالغ بر 8 هزار اموال سرقتی از آنها بدست آمد.

وی افزود: در طرح رعد 31 ، 30 باند تبهکار منهدم شدند که 6 اسلحه و 170 فشنگ جنگی و 51 سلاح سرد که تبهکاران برای انجام کارهای مجرمانه خود استفاده کردند بدست آوردند.

رحیمی تصریح کرد: 376 نفر از این متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند و 85 درصد از اموال سرقتی صاحب شان شناسایی شدند.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد درباره بازگشت برخی از دلالان ارز، گفت: متاسفانه در چند روز اخیر بعضی از دلالان ارز بازگشته‌اند که از روز گذشته دستور ویژه ای را به پلیس امنیت و پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد با این افراد صادر کردم.

وی با بیان اینکه پلیس اجازه نخواهد داد تا این افراد امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره بیاندازند، گفت: به این افراد و نیز صرافی‌هایی که با این افراد کار می کنند هشدار جدی می دهم که با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

فک پلاک 1200 و جریمه 29 هزار خودروی دودزا در تهران

سردار رحیمی ابتدای سخنانش را با اشاره آلودگی هوای شهر تهران آغاز کرد و گفت: امروز پس از چند روز آلودگی هوا، بالاخره باد و باران به داد ما رسید و هوا کمی بهتر شد.

وی در مورد اقدامات پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده و کاهش آلودگی هوا نیز گفت: در این ایام پلیس با تمام توان پای کار آمد. طبق آمارهای ما از ابتدای سال 29 هزار خودروی دودزا در تهران جریمه شدند. 1200 خودروهم فک پلاک شدند و به تعمیرگاه اعزام شدند.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در مورد معاینه فنی هم از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر سه میلیون بوده که این هم برای تهران است و هم برای شهرهای دیگر.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ حدود 60 تا 70 درصد آلودگی هوا برمی گردد به خودروهایی که دودزا هستند و در همین راستا نیز پلیس خود را موظف به برخورد با خودروهای آلاینده می کند.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت را در تهران گفت: این طرح را با جدیت و حساسیت دنبال خواهیم کرد. در این میان بعضی از موتورسیکلت ها در آلودگی هوا نیز نقش ویژه ای دارند و در همین راستا برخورد با موتور سیکلت های دودزا نیز در دستور کار پلیس است.

رحیمی درپاسخ به پرسشی در مورد انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران از طرح کاهش آلودگی هوا و تاکید بر ناکارآمد بودن آن گفت: جلسات مشترکی با شهرداری داریم و معایب طرح کاهش آلودگی هوا را تا قبل از پایان سال آماده خواهیم کرد تا انشاالله آن ها را برطرف کنیم و سال آینده اجرا شود.

رییس پلیس تهران بزرگ در مورد معاینه فنی اتوبوس های شرکت واحد و مراکز نظامی نیز گفت: همین فشارهایی که وجود داشت باعث شده که خیلی از این اتوبوس ها و ناوگان نوسازی شوند و بخش زیادی از اتوبوس های نظامی نو شده، اتوبوس های شرکت واحد هم که دچار مشکل بودند اصلاح شدند.

سردار رحیمی در عین حال تاکید کرد: همه دستگاه هایی که روی بحث آلودگی نقشی دارند باید وظیفه شان را به درستی انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 522742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟