قاچاقچیان زعفران در فرودگاه مشهد لو رفتند

به گزارش رکنا ، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از کشف زعفران تقلبی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خبر داد.

سردار حسن مهری در توضیح بیشتر جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کشف یک بسته ۱۱ کیلویی زعفران تقلبی در اسفند ماه سال گذشته، کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص در دستور کار پلیس فرودگاه قرارگرفت.

وی افزود: با تلاش همکاران در پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس و بعد از ۹ ماه اقدامات اطلاعاتی ۱۲ نفر متهم بازداشت و از آنان ۴۳۸ کیلو زعفران تقلبی کشف شد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در خصوص چگونگی اقدام متهمان در به فروش رساندن زعفران های تقلبی در بازارکشور اظهار کرد: متهمان زعفران های تقلبی را از کشور هند به امارات و از امارات به جنوب کشور وارد و پس از مخلوط کردن با زعفران اصلی به قصد فروش روانه بازارهای استان خراسان می کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده ۲۰کیلوگرم زعفران تقلبی را با یک کیلو گرم زعفران اصلی مخلوط و پس از بسته بندی روانه بازارهای مصرفی می کردند.

وی در خصوص نوع و جنس زعفران های تقلبی توضیح داد: مواد مکشوفه اصلا زعفران نبوده و نوعی الیاف مصنوعی با شکل ظاهری شبیه به زعفران است که غیر خوراکی بوده و مصرف انسانی ندارد.

سردار مهری در ادامه تاکید کرد: از وزارت بهداشت و تمام متولیان امر خواهش داریم که به منظور جلوگیری از فروش هرگونه کالای خوراکی تقلبی در بازارهای مصرفی کشورکه با سلامت جامعه در ارتباط است نسبت به راستی آزمایی سلامت کالاهای قابل ارائه نظارت بیشتری داشته باشد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اعلام اینکه سر شبکه این باند دستگیر شده در خارج از کشور می باشد، تاکید کرد: پیگیری برای دستگیری مجرمان از طریق پلیس اینترپل در دستور کار قرار دارد.

وی به تمام کسانی که قصد انجام اعمال مجرمانه خود، از مسیر هوایی و فرودگاه را دارند، هشدار داد: ماموران پلیس فرودگاه اجازه نخواهد داد منفعت طلبان و سودجویان اقتصاد کشور و سلامت مردم را به خطر انداخته و با آنان به شدت برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟