به گزارش رکنا،مهرداد بابایی گفت: در هفته گذشته 13 نفر در استان البرز دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که با اعزام آمبولانس به محل ، ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شده و یا از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی گفت : متأسفانه 2 نفر از مسمومین در اثر استنشاق طولانی مدت هوای مملو از گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

بابایی افزود: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مراحل اولیه خواب آلودگی، تاری دید، ضعف و بی حالی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، سرگیجه، سردرد همراه با احساس سنگینی سر است.

رئیس اورژانس البرز گفت: چنانچه این علائم گمراه کننده که با علائم سرماخوردگی تشابه دارد مورد توجه قرار نگرفته و اقدام موثری در جهت رفع عامل ایجاد گاز مونوکسید کربن صورت نگیرد علائمی شدید تری همچون تهوع، استفراغ ، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و کبودی در ناحیه لبها بروز می کند.

وی افزود : متأسفانه با استمرار استنشاق هوای مسموم، فرد مسموم دچار کاهش سطح هوشیاری خواهد شد.

بابایی گفت : توصیه می شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل ، محل کار ، کارگاه ها و ... مواجه شدید بلافاصله در و پنجره ها را برای ورود هوای تازه باز کنید و وسایل گرمایشی را چک کنید .

رئیس اورژانس البرز افزود : چنانچه فرد یا افرادی دچار علائم گازگرفتگی شدند پس از انجام اقدامات اولیه با شماره 115 تماس گرفته ، ضمن ارائه شرح حال و علائم افراد مسموم احتمالی، در صورت نیاز آدرس دقیق را گفته و به توصیه های کارشناسان پاسخگو با دقت توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس، آنها را به کار گیرید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟