اتفاق عجیب در بانک شیراز

به گزارش رکنا ، سرهنگ دوم حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۸۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که متهم با استفاده از صفحه جعلی اینترنتی اقدام مجرمانه خود را انجام داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی تحقیقات تخصصی مشخص گردید شاکی پیامی با عنوان «برای دریافت کارت سوخت خود به لینک زیر رفته و مبلغ ۲۰ هزار تومان را واریز نمائید» دریافت و با مراجعه به این سایت جعلی اقدام به واریز مبلغ کرده است که موفقیت آمیز نبوده است.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر و در تحقیقات بیان داشت که با راه اندازی یک سایت جعلی اقدام به برداشت از حساب شاکی کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه شهروندان از باز کردن لینک‌های مشکوک به شدت خودداری کرده و در صورت ورود به این صفحات حتما از اصالت صفحه اطمینان حاصل نمایند، افزود: شهروندان دقت داشته باشند که درگاه‌های بانکی با https شروع شده و در آدرس آن کلمه shaparak.ir با همین تلفظ بایستی موجود باشد.

سرپرست پلیس فتا استان فارس در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش و یا با شماره تلفن ۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ ۰ تماس حاصل نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟