2 شکارچی متخلف در خوزستان دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، محمد جواد اشرفی با بیان این مطلب، گفت: در روز جمعه 3 آبان ماه، با همکاری همیاران محیط زیست در استان و تلاش محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان های کارون و اهواز دو متخلف شکار و صید که اقدام به شکار ۴۲ قطعه پرنده حمایت شده نموده بودند ،در محدوده یکی از کشت و صنعت ها در اهواز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفین یک قبضه سلاح شکاری و 42 لاشه پرنده کشف و ضبط گردید و متخلفین نیز پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه دراج از پرندگان حمایت شده استان و شکار ممنوع می‌باشد، از دوستداران محیط زیست می خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اشرفی، گونه‌های حمایت شده را میراث ملی و استانی برای همه مردم دانست و خواستار مشارکت همه در حفاظت از این گونه های با ارزش شد.

لازم به ذکر است که برابر قانون شکار و صید، برای شکار این پرنده حمایت شده مبلغ ۲ میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

درّاج به خانواده قرقاول ها تعلق دارد. پرندگانی خشکی زی که پاهایی فاقد پر، بال های کوتاه و گرد، پروازی سنگین، مستقیم و پر سر و صدا دارند. منقار در این پرندگان کوتاه و سخت است و نیم نوک بالایی آنها بلندتر است.

پرندگان این خانواده شامل سیاه خروس، تیهو، کبک دری، کبک، جیرفتی، کبک چیل، قرقاول و دراج هستند. در این میان، قرقاول از پرندگان بزرگ و بلدرچین از پرندگان کوچک محسوب می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟