به گزارش رکنا،دولت ویتنام از احتمال حضور اتباع ویتنامی در کامیون مرگی که چهارشنبه گذشته در اسکس انگلیس شناسایی شد، خبر داد.

چندی پیش یک مرد ویتنامی با مراجعه به پلیس گزارش داد دخترش «فام تای ترامای» مدتی است مفقود شده و در آخرین پیامش در تاریخ ۳ اکتبر گفته بود قصد دارد از طریق چین و فرانسه به انگلیس سفر کند.

مقامات ویتنامی با اشاره به این گزارش مفقودی احتمال می‌دهند در میان مهاجران غیرقانونی که در کامیون مرگ بودند، اتباع ویتنامی نیز باشند.

به گفته نماینده سازمان حقوق بشر ویتنام در هانوی، «فام تای ترامای» ۲۶ ساله در آخرین پیام خود به مادرش پس از اعلام مفقودی نوشته بود «نمی تواند نفس بکشد». او در پیام خود نوشته بود: «متاسفم مادر و پدر. راهی که برای سفر به خارج از کشور انتخاب کردم موفقیت آمیز نبود. مادر! من شما و پدر را خیلی دوست دارم. من می‌میرم، چون نمی‌توانم نفس بکشم.»

این زن در بخش دیگری از پیامش به محل اقامت خود در ویتنام اشاره کرده بود.

سی ان ان اعلام کرد با استناد به جدول زمانی، این پیام در ساعت ۴ و ۲۸ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت ویتنام و یا ۱۰ و ۲۸ دقیقه شب روز سه شنبه به وقت انگلیس ارسال شده، هنگامی که کامیون در حال انتقال به بندر پورفلیت انگلیس بود.

سفارت ویتنام در لندن خواستار بررسی هویت قربانیان کامیون مرگ شده است.

به تازگی کامیونی حامل اجساد ۳۹ نفر در شهرک صنعتی «واتر گلید» در منطقه اسکس واقع در حومه لندن کشف شد. منطقه کشف این اجساد در ۳۲ کیلومتری شرق مرکز لندن قرار داشت. به گفته پلیس انگلیس، این کامیون حامل جسد ۳۹ بزرگسال و یک نوجوان بود. به نوشته رسانه ها، کامیونی که اجساد در آن کشف شده، یخچال دار بوده است.

پلیس پیشتر طی گمانه زنی‌هایی هویت قربانیان را چینی و آسیایی اعلام کرده بود. گفته می‌شود پلیس اسکس تاکنون درباره ملیت و تابعیت قربانیان اظهار نظر نکرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟