به گزارش رکنا، به نقل از رسانه‌های بریتانیایی، ۳۹ جسدی که دو روز پیش در کامیونی در بریتانیا کشف شده، مربوط به شهروندان چینی است.پلیس بریتانیا می‌گوید این کامیون از بلژیک آمده است و در این رابطه با مقامات اداره مهاجرت بریتانیا در حال همکاری و تحقیقات است.

بنا بر گزارش‌ها، از جان‌باختگان این حادثه ۳۱ نفر مرد و هشت نفرشان زن هستند. پلیس پیش از این گفته بود که یک نوجوان نیز در میان آنهاست اما منابع پلیس امروز گفتند که آن جسد مربوط به یک زن جوان است.

کامیون یاد شده بعد از توقیف به نزدیکی اسکله‌های شهرک تیلبوری واقع در شهرستان اسکس بریتانیا برده شده تا جسدها در فضایی امن تخلیه شوند.در سال ۲۰۰۰ نیز مأموران بریتانیایی جسد ۵۸ شهروند چینی را در قسمت بار یک کامیون در بندر دوور پیدا کردند.بر اساس گزارش‌ها سالانه هزاران پناهنده به‌صورت غیرقانونی با کامیون، کشتی و بعضاً هواپیما به بریتانیا وارد می‌شوند. در سال ۲۰۱۵ نیز در اوج بحران پناهندگی در اروپا، اجساد ۷۱ پناهنده در یک کامیون یخچال‌دار در اتریش پیدا شد.

سخنگوی پلیس بلژیک گفته است کانتینر در ساعت ۱۴:۲۹ روز سه شنبه وارد زیبروژ در بروکسل شد و بعد از ظهر روز همان روز این شهر بندری را ترک کرد و ساعات اولیه چهارشنبه وارد پورفلیت در شرق انگلستان شد.او گفت: مشخص نیست قربانیان چه موقع به کانتینر منتقل شدند و این اتفاق در بلژیک رخ داده است یا نه.

پیشتر پلیس گفته بود این کامیون از بلغارستان آمده، اما بعد اعلام شد این کامیون از بلژیک حرکت کرده است.سخنگوی وزارت امور خارجه بلغارستان گفته است کامیون در این کشور به نام یک شهروند ایرلند ثبت شده است.او گفت: "بسیار بعید" است که قربانیان بلغاری باشند.

در ژوئن سال ۲۰۰۰ هم اجساد ۵۸ مهاجر چینی در پشت یک کامیون در دوور پیدا شد. یک راننده کامیون هلندی سال بعد به جرم قتل آن‌ها زندانی شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟