بحران در سرنوشت کوهنوردان هرمزگانی

به گزارش رکنا ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان به‌تمامی انتقادات مطرح‌شده در خصوص عدم اقدامات پس از فوت سنگنورد هرمزگانی پاسخ داد.

دکتر محمود حسین پور در خصوص انتقادات رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان مبنی بر عدم همکاری مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان در انتقال پیکر سنگنورد هرمزگانی واقع در منطقه حفاظت‌شده گنو، افزود: در ابتدا باید این حادثه دردناک را به خانواده مرحوم سلیمانی و جامعه ورزشی استان تسلیت عرض کنم و امیدوارم شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

وی با بیان اینکه منطقه کوه گنو و محل حادثه برای فرود بالگرد مناسب نیست، اظهار کرد: اورژانس هوایی نیز برای اعزام به آن منطقه به دلیل فراهم نبودن مکان فرود با مشکل مواجه بود و به همین دلیل بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام نشد.

حسین پور با اشاره به اینکه از ابتدای مراحل جستجو همکاران اورژانس همراه تیم جستجو بودند، تصریح کرد: امکان فرود و نشست‌وبرخاست آمبولانس هوایی در آن منطقه به دلیل کوهستانی بودن فراهم نبود و تیم پروازی هم پرواز را تائید نکردند.

وی با تأکید بر اینکه از طرفی انجام جستجو و امداد و نجات از وظایف ذاتی هلال‌احمر است، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با این حادثه بالگرد اورژانس آماده عملیات انتقال کودک بیمار از بیمارستان بستک بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه این موضوع ارتباطی به هزینه و اجاره آمبولانس هوایی ندارد و کلیه خدمات آن رایگان است، اضافه کرد: درخصوص عدم اعزام آمبولانس نیز طبق وظایف از قبل مشخص‌شده وظیفه حمل جسد نیز با خودروهای مخصوص حمل جسد شهرداری بندرعباس است و باید بررسی شود چرا از آن طریق اقدامی صورت نگرفته و خودرو حمل جسد به محل اعزام نشده است.

وی در پایان ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت سنگنورد هرمزگانی، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان همواره کوشیده در تمامی ایام و شرایط خدمتگزار مردم باشد و از هیچ تلاشی خودداری نمی‌کند.

مهدی سلیمانی کوهنورد و سنگنورد ۳۸ ساله هرمزگانی شنبه(۲۷ مهرماه) در پی سقوط از صخره ای واقع در منطقه کوه گنو هرمزگان دارفانی را وداع گفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟