فیشینگ کاران حرفه ای در خرمدره به دام افتادند

به گزارش رکنا ، محرم‌علی قاسمی اظهار کرد: در پی شکایت شهروند خرمدره‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که شخص یا اشخاص ناشناسی با ترفند فروش نرم‌افزار فیلترشکن، قربانی را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت کرده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال‌سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبالغی از حساب وی کم شده است.

این مسئول با اشاره به این‌که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی تعداد ۲ نفر از متهمان به‌ هویت‌های معلوم در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: ضمن هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت وی مراجعه کردند و با توقیف همه ادله‌های دیجیتالی نام‌برده‌ها دستگیر و به پلیس فتا شهرستان خرم‌دره انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی خرم‌دره با بیان این‌که متهمان در اظهارات خود به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۵۰ نفر به میزان تقریبی ۲۵۰ میلیون ریال با این شگرد اعتراف کردند، ادامه داد: متهمان انگیزه خود از این اقدام را کسب منافع مالی بیان کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟