نوزاد دختر پس از ۲ روز در قبر زنده شد + عکس / هند

به گزارش رکنا، تصورات باطل ترجیح دادن فرزند پسر بر دختر، هنوز در برخی مناطق جهان رواج دارد. هندوستان، جز کشور‌هایی است که رفتار‌های تبعیض آمیز جنسیتی در آن رایج است. دفن نوزاد دختر، توسط اعضای خانواده‌ در قبر، برای اینکه بمیرد از جمله رفتار‌هایی است که در ایالت‌های شمالی هند مانند اوتار پرادش و بیهار انجام می‌شود. روز گذشته نیز، یک نوزاد دختر که در قبر دفن شده بود به طرز معجزه آسایی پس از دو روز زنده پیدا شد. پس از نجات این نوزاد، پزشکانی که او را معاینه کرده بودند، اعلام کردند که او زودتر از موعد به دنیا آمده و دو روز در قبر مدفون بوده است.

به گفته آنها، وزن این طفل نجات یافته، فقط یک کیلو و ده گرم است و به خاطر عفونت ریوی در بیمارستان مداوا می‌شود. هیتش کومار، فرماندار منطقه‌ای، اکنون پدر این نوزاد شده است. او هنگام مراجعه به قبر دخترش که به تازگی او را از دست داده، صدای گریه این نوزاد را شنیده و شوکه شده بود.

کومار در این باره گفت: «وقتی صدای گریه را شنیدم، گمان کردم دخترم به زندگی برگشته است، اما صدا از جایی دیگر می‌آمد، وقتی قبری که کمی آن طرف‌تر بود را حفر کردم؛ دیدم طفل دختر داخل آن است. پس از آن، کودک پیدا شده به بخش مداوا انتقال یافت.

فرماندار منطقه‌ای افزود: «پزشکان به من گفتند به دلیل زودرس بودن، اکسیژن کمتری نیاز داشت، به خاطر همین زنده ماند. زنده بودن بعد از ۴۸ ساعت ماندن زیر خاک شببه یک معجزه است». پدر این کودک، نام او را سیتا (یکی از نام‌های مقدس خدایان هندی) گذاشت. به گفته پزشکان، وضعیت عمومی سیتا رضایت بخش است و او هر دو ساعت یک بار، شیر می‌خورد، اما ریه هایش هنوز عفونت دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟