به گزارش رکنا ، سرهنگ "عباس شاهی" با اعلام این خبر گفت : در پی دریافت گزارش های متعدد مبنی بر این که افرادی با معرفی خود به عنوان مامور اماکن اقدام به اخاذی از متصدیان واحد های صنفی در سطح شهر کرج می کنند، بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره اماکن پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار گرفت .

وی افزود : ماموران با انجام اقدامات پلیسی و راه اندازی گشت های نامحسوس و کنترل مکان هایی که احتمال تردد افراد مورد نظر در آن جا بود، یکی از اعضای باند را در منطقه باغستان کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره اماکن منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت : متهم در بازجویی های ماموران به جعل عنوان و اخاذی از 20 نفر اعتراف کرد و گفت : رستوران ها ، مغازه ها و و فروشگاه های داخل پاساژهایی که برای آن ها بر اساس حکم قاضی اخطاریه پلمپ صادر شده بود را شناسایی کرده و با همدستی 2 نفر دیگر که به صورت باندی با یکدیگر همکاری می کردند به صاحبان مغازه ها مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان مامور اداره اماکن پلیس از وی می خواستیم برای لغو حکم اخطاریه پلمپ و یا فک پلمپ مبلغ 30 تا 70 میلیون ریال به شماره کارتی که در اختیار آن ها می گذاشتند واریز کنند.

وی افزود : در صورت پافشاری مالکان اصناف به ویژه مالکان رستوران های زنجیره ای که دارای شعبه های متعددی در سطح شهر بودند آن ها را تهدید می کردند که اگر درخواست آن ها را قبول نکنند سایر شعبه های آن ها نیز پلمپ خواهد شد .

سرهنگ شاهی گفت : با تلاش ماموران سایر اعضای باند که با معرفی خود به عنوان کارمند اتاق اصناف علاوه برتصرف زمین های مشکل دار و یا در پوشش مامور پلیس اماکن از واحدهای صنفی که تحت هر عنوانی اخطاریه پلمپ دریافت می کردند را شناسایی و به اشکال مختلف از آن ها اخاذی می کردند را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود : در بازرسی از منزل متهمان یک دستگاه لب تاپ ، یک دستگاه کیس رایانه و تعدادی اوراق و مدارک جعلی کشف شد و نامبردگان برای شناسایی سایر جرایم در اختیار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار دارند .

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان البرز در توصیه به شهروندان اظهار کرد : واحدهای صنفی در مواجه با ماموران اماکن از آن ها درخواست کارت شناسایی کرده و به این نکته توجه کنند که ماموران به هیچ عنوان برای انجام وظایف خود از واحدهای صنفی درخواست پول نمی کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟