10 کشته طی یک هفته در تصادفات جاده ایی آذربایجان غربی!

به گزارش رکنا، ماه گذشته، تلفات تصادفات جاده ایی در آذربایجان غربی بالا گرفت و خبرساز شد ومرگ های سریالی در جاده های مواصلاتی استان صدای نماینده بوکان را هم درآورد.

قسیم عثمانی در صحن علنی مجلس گفت: جان مردم ما هم مثل جان بقیه مردم ایران زمین مهم است، چرا در برخی از نقاط کشور جاده های فانتزی می زنید ولی باند دوم جاده بوکان همچنان معطل مانده است، رئیس جمهور هیاتی برای بازدید از این جاده به منطقه ما بفرستد.

آمار بالای تصادفات منجر به فوت دیگر برای مردم تازگی ندارد‌ و به راحتی به یک خبر کوتاه ساده تبدیل شده اند. اما این قتلگاه های غیر استاندارد تنها مقصرشان رانندگان نیستند.

گاها تکمیل جاده ایی چندین سال معطل تکمیل اعتبارات است و یا اصلاح آن بیهوده زمان بر شده است این مورد را حتی فرمانده پلیس راه شهرستان میاندوآب هم تذکر داد و گفت: انتظار داریم وقتی وجود معایب و مشکلاتی را در سطح راه های اعلام می کنیم سریعا توسط راهداری رفع نقص شود. اما علیرغم هشدارهای چندین بار در خصوص ایمنی جاده تا به امروز این نواقص رفع نشده اند.

با گذشت 6 ماهه نخست سال جاری با آمار بالای تصادفات منجر به فوت، این بار تنها در عرض یک هفته اول مهر ماه، تصادفات جاده ایی در آذربایجان غربی 10 کشته و 13 مصدوم بر جای گذاشت.

بر اساس آمار اعلامی از انتظامی آذربایجان غربی؛ اول مهر ماه در برخورد یک دستگاه وانت تویوتا در محور سردشت - پیرانشهر2 تن جان باختند و یک نفر مجروح شد. دوم مهر ماه در پی واژگونی یک وانت نیسان در محور چالدران - ماکو، 2 نفر کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند.

در ششمین روز از ماه مهر هم برخورد 2 غول آهنی در محور میاندوآب - مهاباد یک کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت. این تصادف بین یک دستگاه کامیون و یک تریلی رخ داده است که در این حادثه دلخراش، راننده کامیون فوت و راننده و سرنشین خودروی تریلی مجروح و به کمک ماموران امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده کامیون اعلام کردند. فردای همان روز در پی واژگونی یک کامیون در محور برهان - مهاباد، یک نفر کشته و 2 نفر دیگر مجروح شدند.

در هشتمین روز نیز دو فقره تصادف در محورهای ارومیه- سلماس و ارومیه- مهاباد چهار کشته و 4 مجروح بر جای ماند.

تصادف اول در محور ارومیه- سلماس بر اثر برخورد یک دستگاه تویوتا با تراکتور اتفاق افتاد که در آن راننده تراکتور به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده تویوتا و سرنشین تراکتور مصدوم که به کمک ماموران امدادی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

در حادثه دوم نیز برخورد یک سواری تندر 90 با سمند و کشته شدن 3 نفر، در محور ارومیه- مهاباد را رقم زد. در این حادثه نیز 3 نفر سرنشین تندر به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و هر 2 راننده خودروها مصدوم و به کمک نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

در هفته خونین آذربایجان غربی با 10 نفر کشته، مسئولان باید پاسخگو باشد چرا که در صورت وجود جاده های استاندارد خطاهای رانندگان هم پوشش داده می شد و با مناسب سایز راه ها قطعاً کاهش آمار تصادفات را هم شاهد می شدیم. اما این جاده ها انگار به سریالی 365 قسمتی درآمده اند و هر روز خون کسی را در شیشه می کنند.

به گفته معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا؛ هر فردی که در اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد بیش از یک میلیارد تومان بر جامعه هزینه تحمیل می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟