جزئیات از اسارت و آزادی صیادان در بند / سرنوشت کدام پیچیده تر است؟

به گزارش رکنا ، محمد شریف پناهنده از قربانیان دزدی دریایی سومالیایی‌ها چندروز پیش با مذاکره انجمن مردم نهاد مشارکت و پشتیبانی حمایت از رهایی گروگان‌ها (اچ اس پی) با دزدان دریایی و به‌دلیل شرایط وخیم جسمانی و وساطتت سازمان ملل آزاد شد و به ایران بازگشت.

با احتساب آزادی آقای پناهنده که از ۲۰ فروردین ماه ۹۴ اسیر شده بود، هم‌چنان ۱۷ صیاد در بند دزدان و گروه تروریستی الشباب در سومالی هستند.

عبدالله نوحانی، ابراهیم بلوچ‌نیا و جمال‌الدین دهواری در اسارت دزدان دریایی و بشیر احمد بنگال‌زهی، زبیر نیازی، طاهر بنگال‌زهی، نصیر بنگال‌زهی، کاظم کلکی، سهیل بلوچی، احمد عنبری، زهر محمد روزافزا، افشین داوودی، مسلم و عارف دهانی و خالد، حمید و جاوید هم در اسارت گروه تروریستی الشباب. این صیادان همگی در دو نوبت و به‌صورت جداگانه در فروردین ماه و اردیبهشت ماه ۹۴ (۴ سال پیش) گروگان گرفته شده‌اند.

در گزارش‌هایی که از نظر می‌گذرد به جزییات اسارت و آزادی این صیادان پرداخته است.

سرنوشت آزادی ۱۴ صیاد در بند گروه تروریستی الشباب از سه‌ صیاد دربند دزدان دریایی پیچیده‌تر و مبهم‌ترست چراکه به گفته صیادان محلی دزدان برطبق روال همیشگی مرتب تماس می‌گیرند و درخواست پول و باج از خانواده‌ها و مالک لنج می‌کنند، اما تروریست‌های الشباب از زمان دستگیری صیادان در فروردین ۹۴ تاکنون غیر یک بیانیه مطبوعاتی و برعهده گرفتن مسولیت اسارت، نه تاکنون تماس گرفتند و نه خواسته‌ای مطرح کردند.

گروه تروریستی الشباب شاخه القاعده در آفریقاست و عمدتا در حوزه شاخ آفریقا و به‌دلیل عدم حکومت واحد و مرکزی در سومالی فعال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟