به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از افزایش تلفات غرق‌شدگی در استان طی پنج‌ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت 22 نفر از هم‌وطنان جان خود را در رودخانه‌های استان از دست داده‌اند.

صارم رضایی امروز با اشاره به حضور مسافران در مناطق گردشگری لرستان اظهار کرد: این حضور گسترده موجب افزایش تلفات ناشی از غرق‌شدن در آب‌های استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیل اخیر بسیاری از رودخانه‌های استان را وحشی کرده است، ضمن اینکه عمق آب‌ها در برخی نقاط افزایش یافته و گردشگر از این موضوع اطلاع ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از افزایش تلفات غرق‌شدگی در استان طی پنج‌ماهه امسال خبر و ادامه داد: طی این مدت 22 نفر از هم‌وطنان جان خود را در رودخانه‌های استان از دست داده‌اند که این آمار نسبت به 6 نفر مدت مشابه سال گذشته افزایش چند برابری تلفات را نشان می‌دهد.

رضایی بیان داشت: تاکنون پیکر 6 نفر از غرق‌شدگان پیدا نشده و نیروهای امداد و نجات همچنان مشغول یافتن اجساد غرق‌شده هستند.

وی با بیان اینکه گردشگران آشنایی کامل با رودخانه‌های استان ندارند، افزود: آشنا نبودن با فنون شنا، آب‌تنی در بستر عمیق رودخانه‌ها و همچنین سلفی‌گرفتن‌های خطرناک در مناطق ممنوعه مهمترین عوامل غرق‌شدگی محسوب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش تلفات غرق‌شدگی در سطح آب‌های استان، اظهار داشت: تیم‌های غواصی و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در اغلب مناطق گردشگری استان حضور دارند و در صورت وقوع حادثه به سرعت وارد عمل می‌شوند.

رضایی ضمن توصیه به گردشگران برای جلوگیری از اتراق در مناطق ممنوعه، از آن‌ها درخواست کرد به هیچ‌وجه بدون آشنایی کامل به فنون شنا و همچنین اطلاع از عمق رودخانه اقدام به آب‌تنی نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟