جمعیت معترضان در بیرون زندانی در ایالت «رودآیلند» آمریکا با هجوم وانت سیاهِ متعلق به این زندان روبرو شد.

گفته شده معترضان روی آسفالت مقابل زندان «وایات» در ایالت «رود آیلند» نشسته بودند که ناگهان این خودرو به سمت آنها هجوم آورد و راننده خودرو بعد از داد و فریادهای معترضان برای یک لحظه خودرو را متوقف کرد، اما ناگهان دوباره به سمت معترضان هجوم آورد.

اگرچه این حادثه تلفاتی در بر نداشته، اما زخمی شدن برخی معترضان باعث شد تا آن‌ها روانه بیمارستان شوند.

به گفته شاهدان عینی راننده خودرو مهاجم، یکی از مأموران بازداشتگاه بوده که لباس فرم به تن داشته و هنگام حادثه نیز نیروهای پلیس حاضر در صحنه دخالتی در ماجرا نکردند و راننده بعد از حمله وارد بازداشتگاه مورد نظر شده و به کار خود ادامه داده است.

معترضانی که روبروی بازداشت‌گاه‌های مهاجرتی رودآیلند تجمع کرده بودند، خواستار تعطیلی اداره گمرک و مهاجرت آمریکا و بازداشتگاه‌های محل نگهداری مهاجران در سراسر آمریکا بودند و شعارهایی علیه برخورد خشن ماموران دولتی علیه مهاجران سر می‌دادند.

طی بیش از دو سالی که ترامپ در کاخ سفید حضور دارد، ده‌ها هزار پناهجو در مرزهای جنوبی این کشور بازداشت شده و به اردوگاه‌هایی منتقل شده‌اند که نمایندگان کنگره آمریکا وضعیت آن‌ها را «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری غیردولتی در آمریکا و خارج از این کشور خواستار توقف برنامه‌ها ضدمهاجرتی ترامپ شده‌اند و آن را ضدانسانی توصیف کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 497047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟