حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان از پلمب کارگاه تولید ادویه غیرمجاز در استان خبر داد و بیان داشت: در پی وصول شکایت مردمی به مرکز بهداشت شهرستان و گزارش آن به دادسرای عمومی و انقلاب همدان مبنی بر وجود کارگاه تولید ادویه غیر مجاز ابتدای روستای سیاه کمر، موضوع توسط معاون دادستان پیگیری و دستور بازرسی از محل کارگاه، بررسی مواد موجود و در صورت وجود مواد غیر مجاز، پلمب محل صادر شد.

وی گفت: در اجرای این دستور عوامل پاسگاه انتظامی آبشینه به همراه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان همدان به محل انبار و کارگاه تولید ادویه عزیمت کردند.

خانجانی بیان داشت: در بازرسی مشاهده شد کارگاه در حال تولید ادویه جات تقلبی تحت عنوان فلفل قرمز از مواد اولیه بدون مشخصات شامل پودر رنگی حاوی فضولات پرندگان، نان خشک آسیاب شده مخلوط با خرده‌های شیشه، پوست گردو و کیسه‌های متعدد از ترکیبات نامشخص با افزودن رنگ صنعتی غیر خوراکی است و این کارگاه توسط بازرسان پلمپ شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه در این بازرسی مالک عنوان کرده که کارگاه را به برادر خود اجاره داده است، افزود: همچنین انبار متعلق به این کارگاه در روستای آبشینه نیز در همان روز بازرسی و پلمپ شد.

وی گفت: حدود ۳۵ تن محصولات در کارگاه و انبار این تولیدی توقیف شد و این پرونده هم اکنون در شعبه دهم بازپرسی دادسرای همدان در حال رسیدگی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟