هتل آسمان شیراز آتش گرفت + جرئیات

به گزارش رکنا، مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز اظهار داشت: دقایقی قبل بخش زیرزمین هتل در حال ساخت آسمان شیراز دچار آتش سوزی شده و دود به طبقات بالاتر نیز سرایت کرده است.

محمدهادی قانع افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نیروهای آتش‌نشانی از 5 ایستگاه عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شده‌اند و عملیات مهار آتش و نجات کارگران گرفتار در طبقات بالایی هتل آغاز شده است.

یک نفر در هتل آسمان گرفتار شده است/ تلاش برای نجات

 بر اساس گزارش ها پیرمردی حدودا ۷۰ ساله در طبقه هفتم این هتل گرفتار شده و ماموران آتش نشانی در حال تلاش برای نجات وی هستند.

مدیر عامل آتش نشانی شیراز پیش از این گفته بود که در بررسی های انجام شده مشخص شده ضایعات موجود در زیر زمین دچار حریق شده و دود به طبقات بالاتر نیز رسیده است.

۵ تیم آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

محل انباشت بیش از ۲ هزار تشک در طبقه منفی ۲ هتل آسمان شیراز دچار حریق شد که تا لحظه مخابره خبر، همچنان می سوخت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: حوالی ساعت ۱۱ و نیم امروز طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ،ماموران آتش نشانی از بروز آتش سوزی در مرکز شهر شیراز و هتل آسمان مطلع شدند و خود را به محل رساندند.

محمدهادی قانع ادامه داد: به دلیل اشتباه مدیریت و پیمانکار این هتل و انبارکردن بیش از ۲ هزار تشک فنری در طبقه منفی ۲ در کنار مواد قابل اشتعال مانند گازوئیل، تینر و کپسول گاز این حادثه ایجاد شده است.

۳۰ نفر در دام آتش ، نگران تشک ها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با رسیدن ماموران آتش نشانی به این محل مشخص شد که ۳۰ نفر کارگر ساختمانی در طبقات بالایی گرفتار شده اند که اکیپی از ماموران آتش نشانی این افراد را به نقطه امن در پشت بام این هتل هدایت کردند.

او عنوان کرد: ماموران آتش نشانی از سه نقطه شروع به اطفای این حریق کردند و تیمی دیگر نیز مواد قابل اشتعال را از محل خارج کردند.

قانع با بیان اینکه در حال حاضر تیم تجسس آتش نشانی شیراز تمام افراد را از محل خارج کرده اند گفت: خطر تلفات جانی در این محل وجود ندارد اما اگر ماموران کمی دیرتر به محل رسیده بودند فاجعه ای عظیم رخ می داد.

او با اشاره به اینکه این حریق اکنون تحت کنترل است گفت: احتمالا تا قایقی دیگر بطور کامل این حریق مهار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت اکنون مدیر هتل آسمان به جای نگرانی از وضعیت جان انسان‌هایی که در این محل گیر افتاده بودند نگران سوختن تشک های دپو شده است.

نام هتل آسمان در سال های اخیر به دلیل آنچه نقض حریم درجه یک مجموعه زندیه و ارگ کریم خانی نام گرفت، بارها بر سر زبان ها افتاده بود.

گفته شد ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

هتل آسمان در خیابانی تنگ به نام رودکی مستقر است که هتل های دیگری نیز در این خیابان فعالیت دارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟