به گزارش رکنا، خانواده 5 نفره کجوری طی یک عملیات نجات و جست‌‌وجو پیدا شدند. این افراد برای چیدن تمشک به جنگل «کدیرسر» در حوالی منطقه کجور رفته بودند اما هنگام بازگشت مسیر را گم کردند. با اطلاع نیروهای امداد و نجات هلال ‌احمر از وقوع این حادثه، تیمی عازم منطقه شد و پس از چند ساعت جست‌وجو به کمک مردم محلی همه این افراد را در دل جنگل پیدا کردند.

در این حادثه به 3 زن و 2 مرد گمشده هیچ آسیبی نرسیده بود و آنها حوالی ساعت 3 بامداد سه‌شنبه همراه نیروهای امدادی به کجور بازگشتند. ساعت حوالی 10شب دوشنبه بود که خبر گمشدن این افراد به نیروهای هلال ‌احمر اعلام شد. درواقع مرد میانسالی که خودش را برادر افراد گمشده معرفی می‌کرد، طی تماسی تلفنی با نیروهای هلال برای پیداشدن اعضای خانواده‌اش درخواست کمک کرد.

او در اظهاراتش به نیروهای امدادی گفت: «5 نفر از اعضای خانواده‌ام از امروز صبح برای جمع‌آوری تمشک به جنگل‌های روستای «کدیرسر» کجور رفته‌اند، اما در حالی ‌که قرار بود تا قبل از شب به خانه بازگردند، هنوز خبری از آنها نیست. هر چقدر با تلفن‌های همراه آنها تماس می‌گیریم، جواب نمی‌دهند. احتمال دارد که حادثه‌ای برای آنها پیش آمده یا در جنگل گم شده باشند.» به دنبال صحبت‌های این مرد و اعلام موضوع به مرکز EOC تیمی نجاتگران هلال‌احمر نوشهر شبانه عازم جنگل‌های کجور شدند.

با ورود نیروهای امدادی به کجور تعدادی از محلی‌های منطقه برای کمک دست به کار شدند و راه جنگل «کدیرسر» را در پیش گرفتند. چند ساعت جست‌وجو در دل جنگل ادامه داشت. امدادگران با استفاده از بلندگو سعی می‌کردند تا ردی از افراد گمشده پیدا کنند. اما تلاش‌ها تا حدود ساعت 2 نیمه شب بی‌نتیجه بود، تا این‌که صدای نامفهومی از دور توجه اهالی و نیروهای امدادی را جلب کرد. با نزدیک‌ترشدن آنها به منبع صدا مشخص شد که افراد گمشده در کنار آتش کوچکی پناه گرفته‌اند.

محمد 42 ساله همان کسی که خبر مفقودشدن این افراد را به نیروهای هلال ‌احمر اعلام کرده بود، درباره جزییات این حادثه می‌گوید: «برادرم همراه همسرش و خواهرم و شوهرخواهرم به جنگل رفته بودند. البته یک خانمی که از دوستان خانوادگی ماست هم همراه آنها بود. از رفتن آنها به جنگل خبر داشتیم، اما وقتی خبری از آنها نشد، خیلی نگران شدم و با نیروهای هلال‌ احمر تماس گرفتم.»

به گفته محمد اعضای خانواده او همیشه در این فصل‌ سال برای چیدن تمشک و آلو به جنگل می‌روند، اما این بار در مسیر برگشت راه را گم کرده بودند: «ما اهل کجور هستیم و بارها به جنگل‌های اطراف رفتیم، اما این‌بار آنها در مسیر برگشت اشتباه کردند.»

ظاهرا موبایل‌های این افراد هم داخل ماشین بوده و بعد از مدتی هم شارژ آنها تمام شده و همین موضوع باعث شد تا آنها نتوانند با تماس تلفنی مسیر برگشت را پیدا کنند: «در واقع آنها هیچ ارتباطی با ما نداشتند و نیروهای امداد و نجات برای پیداکردن خانواده‌ام خیلی تلاش کردند، اگر آنها نبودند معلوم نبود چه بلایی سر آنها می‌آمد.»

درنهایت ساعت سه و نیم بامداد بود که اعضای تیم امداد کوهستان به همراه 5 زن و مرد ناپدیدشده به روستا بازگشتند تا این عملیات چند ساعته با نجات به موقع این 5 زن و مرد به پایان برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟