حجم ویدیو: 1.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12

رسانه های محلی افغانستان به نقل از منابع بیمارستانی این کشور اعلام کردند که بر اثر انفجار انتحاری امروز دوشنبه در شهر کابل 34 نفر کشته شدند و 68 نفر هم مجروح شدند .

منابع خبری در بیمارستان وزیر اکبرخان کابل تاکید دارند حال شماری از مجروحان منتقل شده به این بیمارستان وخیم است.

منابع غیررسمی از کشته شدن ۳۴ نفر در این حادثه می‌گویند اما منابع رسمی در کابل هنوز آماری از کشته شدگان ارائه نکردند.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید این انفجار گفت که حوالی ساعت 08:55 یک انفجار در ناحیه دوم شهر کابل واقع در پل محمود خان به وقوع پیوسته که جزییات آن بعدا به اطلاع عموم خواهد رسید.

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز اعلام کرد که در انفجار صبح امروز که در نزدیکی فدراسیون فوتبال رخ داده، به کارمندان و بازیکنان آسیب جدی نرسیده و همگی از محل انفجار خارج شدند و تعدادی نیز بر اثر شکستن شیشه‌ها زخم‌های سطحی برداشته‌اند.

گفته می‌شود یوسف کارگر و فرید مولایی از مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان همراه با چند تن دیگر در انفجار امروز کابل زخمی شدند.

شاهدان عینی می گویند در محل انفجار آتش‌سوزی گسترده‌ای نیز رخ داده است.

مسئولان محلی کابل از اعزام آمبولانس به محل انفجار و انتقال بیش از 20 زخمی به بیمارستان خبر دادند.

«پرویز صافی»، رئیس تلویزیون شمشاد نیز گفت که این انفجار در نزدیکی ورودی ساختمان این رسانه رخ داده اما به کارمندان آن هیچ آسیبی نرسیده است.

نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور دارند و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

گفتنی است که «پل محمودخان» در نزدیکی وزارت دفاع افغانستان قرار دارد.

وزارت بهداشت افغانستان آمار قربانیان حمله انتحاری امروز کابل را ۳۸ کشته و ۶۸ زخمی گزارش داد، اما «وحیدالله مایار» سخنگوی این وزارت در حساب توئیتری خود نوشت که در انفجار امروز 1 تن کشته و 65 تن زخمی شدند که در میان زخمی‌ها 9 کودک نیز دیده شده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان از حضور نیروهای امنیتی در محل انفجار خبر دادند. شاهدان می‌گویند که هنوز صدای تیراندازی از محل وقوع انفجار شنیده می‌شود و نیروهای امنیتی سعی در تخلیه منطقه را دارند.

حضور آمبولانس‌ها نیز حاکی از آن است که تعداد تلفات این انفجار در حال افزایش است.

در میان تصاویر مربوط به این انفجار، تصویر کودکان و دانش‌آموزان بسیار متوجه قرار گرفته است. در همان لحظات ابتدایی انفجار، مسئولان محلی از انتقال 20 زخمی به بیمارستان خبر دادند که در میان آنها چندین دانش‌آموز نیز وجود داشت.

منابع و شاهدان می‌گویند که درگیری در ساختمان ریاست لجستیک وزارت دفاع افغانستان در شهر کابل هنوز هم ادامه دارد.

به گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این انفجار ناشی از یک خودوری بمب‌گذاری‌شده بوده که به دنبال این انفجار، چند مهاجم مسلح وارد یک ساختمان در نزدیکی محل رویداد شده‌اند و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

در همین حال طالبان اعلام کرد که اعضای این گروه صبح امروز به مرکز پشتیبانی وزارت دفاع افغانستان در کابل حمله کردند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: صبح امروز اعضای این گروه بر مرکز پشتیبانی وزارت دفاع افغانستان در کابل حمله کردند و درگیری در این منطقه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟