پرونده مقصران خرابی بیمارستان اسلام آبادغرب در زلزله به دادگاه کیفری ارسال شد

به گزارش رکنا: با وقوع زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در استان کرمانشاه،در این زلزله علاوه بر تخریب گسترده واحدهای مسکونی در شهرستان‌های متأثر از زلزله، برخی از اماکن دولتی هم تخریب و یا دچار خسارت شدند.

وی بابیان اینکه فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب نیز یکی از اماکن دولتی خسارت دیده در این زلزله بود، افزود: این بیمارستان در حالی در زلزله دچار خسارت شدید شد که تنها هفت ماه از افتتاح آن گذشته بود و از سوی دیگر درست در زمانی که مردم آسیب دیده به آن نیاز داشتند، نتوانست نقش خود را برای کمک به آنها ایفا کند.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: این مسئله باعث شد تا سازمان بازرسی کل کشور که زیرمجموعه دستگاه قضائی است، به منظور شناسایی مقصرین حادثه به این پرونده ورود کند.

وی بابیان اینکه یک هیأت کارشناسی نیز در کنار سازمان بازرسی در بررسی این پرونده حضور داشت، یادآور شد: با اتمام تحقیقات این پرونده در خرداد امسال، مقصرین حادثه شناسایی و پرونده آنها در دستگاه قضائی استان در حال رسیدگی است.

صادقی تشریح کرد: در این پرونده برای سه نفر از مدیران عامل شرکت‌های دخیل در امر احداث بنا به اتهام مشارکت در تقلب در احداث بنا منتهی به ایراد خسارت به بیت المال قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اسلام آباد غرب ارسال شد.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس نظریات کارشناسان مجموع خسارتی که در این پرونده به بیت‌المال وارد شده حدود ۷۰ میلیارد ریال است که متهمین ملزم به پرداخت آن هستند.

دادستان کرمانشاه متذکر شد: حسب مقررات ماده ۵۹۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هر شخص عهده دار انجام معامله یا ساختن چیزی یا نظارت بر ساختن یا امر به ساختن بنایی برای هریک از ادارات و سازمان‌های دولتی باشد و به واسطه تدلیس و یا تقلب در ساختن آن نفعی برای خود و یا دیگری تحصیل کند، در کنار جبران خسارت وارده به حبس تعزیری از شش تا پنج سال محکوم خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 485385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟