حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

مجتبی منتظری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: آتش سوزی‌ها با توجه به اینکه باغدارها موارد ایمنی را رعایت نمی‌کنند و اقدام به چیدن علف‌های هرز خود نمی‌کنند اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از طرفی در کنار نسیم شمال خودروها در حال گذر هستند و اگر ته سیگاری افتاده شود آتش‌سوزی را در پی‌خواهد داشت.

منتظری خاطر نشان کرد: یک مقدار بی‌تدبیری و بخشی نیز عدم‌مسؤولیت پذیری باغدارها در کنترل علف‌های هرز سبب آتش‌سوزی می شود.

منتظری اضافه کرد: از طرفی در محوطه نسیم شمال کانون‌ها یا آلونک‌هایی است که در آن آلونک‌ها کارگرها کار می‌کنند و این کارگرها زمانی که آتش یا سیگار روشن می‌کنند به دلیل سهل انگاری ممکن است باعث آتش سوزی شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین یاد آور شد: در حال حاضر حدود ۷ ایستگاه ما هم درگیر هستند و امیدوارم تا لحظات دیگر آتش خاموش شود.

منتظری تأکید کرد: همکاران ما یکی دوساعتی درگیر هستند و از آنجا که به دلیل قرار داشتن در داخل بافت باغستان و نداشتن شانه جاده در نسیم‌شمال خودروهای ما نمی‌توانند در آن مکان بایستند، چراکه اگر در داخل جاده بایستند جاده را می‌بندند.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه جاده کنار گذر ندارد و خود باغ هم راه دسترسی ندارد همه این موارد باعث شده همکاران نتوانند سرعت عمل در اطفا را داشته باشند .

وی تصریح کرد: هیچ باغداری هم در آنجا علف‌های هرز و زمین خود را شخم نزده و همین‌ها به گسترش آتش در داخل محدوده کمک می‌کند .

منتظری اعلام کرد: به هرحال همکاران مششغول هستند که به زودی آتش خاموش شود و در حال حاضر از ۷ ایستگاه به محل رفتند و ۹ خودرو در محل قرار دارند.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه دسترسی وجود ندارد و در کنار جاده نیز امکانات لازم قرار ندارد اطفای آتش یک مقدار زمان برده است.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل اینکه باغدار علف هرز را کنترل نکرده و علف‌ها خشک شده به سرعت گسترش انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در پایان‌گفت: همکاران ما در آتش نشانی در حال حاضر مشغول به کار هستند تا آتش را اطفا کنند و از ادامه خسارت به باغ‌ها و درختان جلوگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟