گرگ وحشی دختر بچه را خورد / وحشت در بیجار

علی اصغر هدایت زاده اظهار داشت: در پی اطلاع از حمله یک قلاده گرگ به یک کودک چهار ساله اهل روستای زینل از توابع شهرستان، جست و جو برای یافتن این دختر بچه آغاز ولی ساعتی بعد جسد بی جان او در چند کیلومتری منطقه پیدا شد.

وی ادامه داد: پایش منطقه توسط محیطبانان و اهالی روستا در پی یافتن رد پای این گرگ درنده و مهاجم آغاز شده ولی هنوز موفق به دام انداختن این گونه جانوری نشده‌اند.

هدایت زاده افزود: تلاش‌ها برای یافتن این گرگ از زمان وقوع حادثه با همکاری مردم و تعدادی از شکارچیان در دستور کار محیط زیست قرار گرفته که امیداوریم پیش از وقوع حادثه دیگری این حیوان درنده به دام بیفتد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه حمله این گرگ در روستا و مقابل درب خانه این دختر خردسال اتفاق افتاده است از اهالی این روستاها خواسته ایم مواظب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه پس کوچه‌های روستا رها نکنند چرا که احتمال حمله گرگ‌ها به انسان ها از فرط گرسنگی و تغذیه توله‌های شان وجود دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست بیجار یادآور شد: مسئولان محیط زیست از اتفاقی که برای این خانواده روستایی افتاده است متاسف هستند و تمام تلاش خود را جهت تأمین رفاه و آسایش مردم منطقه بکار خواهند بست.

وی تاکید کرد: محیط بانان شهرستان به صورت شبانه روزی در مناطق حساس به منظور جلوگیری از هجوم این حیوانات وحشی و درنده، مشغول گشت زنی و کنترل هستند و تلاش برای به دام انداختن گرگ درنده با جدیت ادامه دارد.

هدایت زاده به روستاییان توصیه کرد از سپردن گله‌ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و در حین چرای دام‌ها از سگ نگهبان گله استفاده کنند همچنین از دهیاران روستاها نیز خواسته نسبت به تعیین و معرفی مکان مناسب جهت دفن زباله‌های روستایی اقدام و از پراکنده شدن زباله‌ها در اطراف روستاها جلوگیری به عمل آورند چرا که مکان مناسبی برای تغذیه سگ‌های ولگرد و سایر حیوانات درنده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟