مرگ هولناک 5 زن و مرد یزدی در استخر باغ / صبح دیروز فاش شد + عکس

در بین جانباختگان این حادثه دو کودک نه و دوازده ساله هم وجود دارد؛ دو نفر از قربانیان این حادثه وحشتناک مادر و پسر بودند، اما بقیه کشته‌شدگان به قصد کمک به یکدیگر در استخر یک زمین کشاورزی جانشان را از دست دادند. این حادثه صبح روز سه‌شنبه رخ داد و در حالی‌ که نیروهای امدادی خیلی زود به محل حادثه رسیدند، اما نتوانستند هیچ‌کدام از این 5 نفر را از مرگ نجات دهند.

ماجرا از چیدن میوه‌های یک باغ در منطقه «چاه داف» شهرستان خاتم شروع شد. آقای کیانی صاحب این باغ به رسم معمول تعدادی از اهالی منطقه را برای چیدن میوه‌ها به خدمت گرفته بود، کاری که معمولا در این منطقه زن‌ها و بچه‌ها انجام می‌دهند. زن‌ها به چیدن میوه‌ها مشغول بودند و بچه‌ها هم بازی می‌کردند تا این‌که دمپایی یکی از بچه‌ها به داخل استخر می‌افتد. پسربچه نه ساله هم برای گرفتن دمپایی از آب تلاش می‌کند که ناگهان به داخل استخر می‌افتد، در واقع سقوط این پسربچه به داخل استخر آن هم برای برداشتن دمپایی پلاستیکی سرآغاز این حادثه تلخ شد.

به گفته محسن حریری‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان یزد نفرات بعدی همگی برای کمک به یکدیگر داخل استخر رفتند: «بعد از سقوط پسر بچه نه ساله، دختری حدودا دوازده ساله که ظاهرا او هم همراه مادرش برای برداشت محصول به آن‌جا آمده بود، به داخل استخر می‌رود، اما نمی‌تواند کاری انجام دهدو خودش هم در معرض خطر غرق‌شدگی قرار می‌گیرد، در همان زمان یک خانم میانسال که از کارگران باغ بوده برای کمک به این دو نفر وارد استخر می‌شود، اما این زن هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.» حریری‌زاده در ادامه می‌گوید: «لحظاتی بعد مادر همان پسر بچه نه ساله متوجه ماجرا می‌شود و سراسیمه برای نجات تنها فرزندش به داخل استخر می‌رود، اما غافل از این‌که نه خودش و نه افراد دیگر هیچ‌کدام شنا بلند نبودند، داد و فریاد کارگران دیگر باعث می‌شود که صاحب باغ متوجه این حادثه شود. آقای کیانی صاحب باغ وقتی شرایط را می‌بیند، برای نجات ٤ نفری که در آب بودند، وارد استخر می‌شود. اما متاسفانه هر ٥ نفر در این حادثه جانشان را از دست می‌دهند.»

به گفته مدیرعامل هلال‌ احمر یزد، نیروهای امدادی دقایقی بعد از دریافت خبر از سوی سایر کارگران باغ، خودشان را به محل حادثه رساندند، اما تلاش آنها برای احیا و نجات همه آنها بی‌نتیجه بود: «نیروهای هلال‌ احمر شهرستان خاتم خیلی زود به محل حادثه اعزام شدند؛ اما دیگر کار از کار گذشته بود و هر 5 نفر به دلیل خفگی جانشان را از دست داده بودند. با وجود این عملیات احیا هم برای همه این افراد انجام شد، اما همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.»

در همین حال «محمدرضا رحیمی» معاون عملیات آتش‌نشانی درباره این حادثه گفت: «عمق استخر بیش از ٥ متر بوده و همین عمق زیاد باعث مرگ این ٥ نفر شده است.» به گفته او بیشتر استخر‌های کشاورزی منطقه ایمن نیستند و این استخرهای پلیمری عمیق بدون داشتن حصار و ایمنی کافی، با شیب تند و نیز عدم برخورداری از محلی برای گرفتن دست در صورت سقوط افراد به تعداد زیادی در این منطقه ساخته شده است. گفتنی است پیکر هر 5 نفر پس از خارج‌ شدن از آب و تأیید مرگ توسط عوامل اورژانس به پزشکی قانونی تحویل داده شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟