عدم رعایت اصول ایمنی کار در یک کارگاه ساختمانی در شهر الوند قزوین، منجر به سقوط کارگر ساختمانی از طبقۀ چهارم و مرگ وی شد.

دقایقی پیش خبری مبنی بر فوت یک کارگر ساختمانی در فضای مجازی منتشر شده و در گروه‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

این حادثه در کوی امامت شهر الوند اتفاق افتاده و موجب مرگ کارگر ۲۷ ساله شده است .

یکی از کارگران که در ساختمان مجاور محل فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: ما به منظور قرار دادن آسانسور، چالۀ آسانسور احداث می‌کنیم که این چاله‌ها باید حتماً از حفاظ برخوردار باشد.

وی ادامه داد: این کارگر که از طبقه چهارم به سمت پایین در حال حرکت بود در بخشی از مسیر پای وی به اشتباه به چاله برخورد و به دلیل اینکه حفاظی وجود نداشت سبب سقوط او از طبقه چهارم به پایین می‌شود.

این شاهد ماجرا تأکید کرد: نداشتن حفاظ غیرقانونی بوده و در حال حاضر نیز قطعاً مالک و مهندس ناظر در این حادثه باید پاسخگو باشند.

وی یاد آور شد: کارگر حادثه دیده پس از سقوط علائم حیاتی داشت و البته قادر به سخن گفتن نیز بود و از درد ناحیۀ کتف و قفسه سینه گلایه‌مند بود.

این شاهد ماجرا عنوان کرد: پس از تماس با اورژانس بلافاصله اورژانس در صحنه حاضر شد و به انتقال کارگر مصدوم پرداخت.

وی اعلام کرد: دقایقی بعد از حرکت اورژانس طی تماسی که با آن‌ها داشتیم، اعلام شد که کارگر حادثه دیده در آمبولانس جان خود را از دست داده است.

به گفتۀ این شاهد ماجرا کارگر فوت شده حدودا ۲۷ ساله بود و دارای یک فرزند است.

گفتنی است با توجه به اینکه ایمنی کار در ساختمان جزو بدیهیاتی است که باید لحاظ شود در نگاه اول این پرسش پیش خواهد آمد که تا چه زمانی باید شاهد این دست از حوادث باشیم و افراد زیادی جان خود را از دست دهند تا مراجع نظارتی این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری کنند‌. پیش از این نیز پروژه ساختمانی 900 واحدی موسوم به فرهنگیان قزوین به علت عدم رعایت اصول ایمنی کار و فوت 2 کار تعطیل شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، اگرچه کارگر حادثه دیده در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است، اما در شهری که دارای شهر صنعتی و کارخانه‌های متعدد بوده و البته حوادث کارگری محتمل است، تعطیلی بیشتر بخش‌های تنها بیمارستان شهر نیز جزو دغدغه‌ها خواهد بود و این اتفاق می‌تواند زنگ خطری باشد که شاید مسؤولان مرتبط قدری نگاه‌های صرفاً اقتصادی و یا سیاسی خود را به موضوع بیمارستان کنار گذاشته و در ابتدا سلامت مردم را اولویت قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟