حادثه جدی برای جت خصوصی روسیه در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس

به گزارش رکنا، یک فروند هواپپیمای جت خصوصی کشور روسیه با مدل BAe125-800A و علامت ثبت RA-02772 متعلق به شرکت LLC Aviation Express که از فرودگاه Vnukovo شهر مسکو به فرودگاه مهرآباد پرواز کرده بود، وارد فضای تهران شده و خلبان به دلیل ارتفاع زیاد تقرب درخواست انجام دوباره طرح تقرب فرودگاه را داده و نهایتاً در ساعت 03:07 به وقت محلی با اجرای طرح تقرب ILS در باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد فرود آمده است. پس از فرود هواپیما به دلیل مشکلات حادث‌شده برای یکی از چرخ‌های اصلی آن هواپیما به سمت راست منحرف شده و بعد از TWY B3 از باند خارج و در فضای خاکی مابین دو باند متوقف می‌شود. بعد از توقف هواپیما به دلیل حرارت شدید چرخ‌ها و مجاورت با بوته‌های خشک اطراف باند مقدار کمی آتش‌سوزی در محوطه اطراف ارابه فرود سمت چپ هواپیما به وجود آمده که با عکس‌العمل سریع پرسنل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه مهار شده است. در اثر وقوع حادثه مقدار کمی خسارت به هواپیما وارد شده، لیکن ارزیابی نهایی متعاقبا انجام خواهد گرفت.
هواپیما دارای سه خدمه پروازی و سه مهمان VIP بوده که همگی به‌طور سالم از هواپیما خارج شده و به سالن تشریفات فرودگاه منتقل گردیدند و با هماهنگی‌های به عمل‌آمده دو خلبان برای مصاحبه با تیم بررسی حادثه و انجام سایر اقدامات ملزوم در محل باقی مانده و مابقی به هتل عزیمت نمودند.
در پی اطلاع‌رسانی وقوع حادثه، سریعاً مسئولین ذی‌ربط در محل حاضر شده و در پایان با تلاش پرسنل فرودگاه و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات فرودگاهی سامان هواپیما در ساعت 05:45 به وقت محلی با استفاده از تجهیزات زمینی Tow bar به پارکینگ فرودگاه انتقال داده شد.
بررسی این حادثه مطابق با آیین‌نامه رسمی سوانح و حوادث انجام و اطلاعیه وقوع حادثه به دو کشور روسیه به عنوان کشور بهره‌بردار و کشور انگلستان با مسئولیت سازنده هواپیما انجام خواهد پذیرفت و هم‌اکنون شرکت مالک هواپیما برنامه‌ریزی برای انتقال هواپیمای جایگزین انجام داده تا پرسنل فنی به همراه قطعات تعمیراتی به تهران ارسال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟