به گزارش رکنا، وقوع این حادثه ساعت 21:10 دقیقه شب گذشته توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 10 و گروه امداد و نجات 18 را به همراه خودرو نردبان، تشک نجات و کامیونت خاور دستگاه تنفسی به سمت بلوار مرزداران، خیابان اطاعتی جنوبی، کوچه صادقی اعزام کرد.
مهدی خضری پور فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد از قسمت اتاق خواب یکی از واحدهای طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی 5 طبقه شعله های آتش در حال زبانه کشیدن است و هر لحظه نیز بر حجم آن افزوده می‌شد.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و ضمن قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و گروه اول آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با استفاده از لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش در طبقه پنجم رساندند و همزمان گروه دوم نیز به جستجو در طبقات برای نجات محبوسین احتمالی پرداختند.
خضری پور خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ یک از ساکنان ساختمان گرفتار و یا مصدوم نشده بودند ولی با توجه به احتمال خطر برای ساکنین در طبقات دیگر آتش نشانان اقدام به تخلیه همسایگان از سایر واحدها کردند.
فرمانده ایستگاه ده آتش نشانی تهران با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، در ادامه ابراز داشت: آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند آتش سوزی را در همان لحظات اولیه مهار کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.
گفتنی است: آتش نشانان در پایان با تخلیه دود به وسیله فن های فشار قوی و با ارائه تذکرات ایمنی به مالک ساختمان به ماموریت خود خاتمه بخشیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟